yoin

Remko

Ik heb een bestaande tekening waar layers in staan die ik niet kan verwijderen.
bv."AAA200$0$LAYER30"
Deze tekening heeft geen xref. Maar heeft dit volgens mij vroeger wel gehad.
Waarschijnlijk staat er nog wat getekent in deze laag maar dit is niet zichtbaar op mijn scherm.
Hoe krijg ik deze layers uit mijn tekening?

julien

Krijg je die ook niet weg via purge ?

Remko

Citaat van: julien op do 08 03 2007, 17:06:22
Krijg je die ook niet weg via purge ?

Nee, wil ook niet !

bart

het object verwijderen dat nog op de lag staat en vervolgens purge

of gebruik laytrans om alles wat op die laag staat op een andere laag te zetten
De laag wordt vervolgens verwijderd.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

WebRacer

als purge doet, mag die bewuste laag NIET current staan, aan staan, niet vervrozen, unlocked.....
als je alle lagen locked, uitgezonderd die een, erase all, dan layer 0 current zet en purged.....

als da niet lukt heb ik ergens een lisp-routine die de klus kan klaren....
?

Reimer

Het kan gebeuren dat in de tekening een block staat met daarin objecten die op de laag "AAA200$0$LAYER30" staan, terwijl het block zelf op een andere laag staat. De laag is dan dus niet leeg.
Ook kan het soms gebeuren dat op een laag een tekst staat welke leeg is. Deze haal ik meestal weg door alle lagen, behalve "AAA200$0$LAYER30" te bevriezen en dan ctrl+A (select all) te geven. wanneer er iets gevonden is del/erase toepassen.

In het verleden heb ik meegemaakt dat ik lagen niet kon verwijderen die in een viewport gelocked waren. Deze lagen waren echt wel leeg. Ik weet niet hoe dit in de huidige acadversies gaat.

Ik hoop dat het gaat lukken, anders moeten we nog eens verder denken.

Reimer

EddyBeerke

Heb je het al geprobeerd met het commando "LAYDEL"?
Dit werkt in zowel ACad2006 als ACad2007.

Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Remko

Citaat van: Reimer op do 08 03 2007, 18:21:57
Het kan gebeuren dat in de tekening een block staat met daarin objecten die op de laag "AAA200$0$LAYER30" staan, terwijl het block zelf op een andere laag staat. De laag is dan dus niet leeg.
Ook kan het soms gebeuren dat op een laag een tekst staat welke leeg is. Deze haal ik meestal weg door alle lagen, behalve "AAA200$0$LAYER30" te bevriezen en dan ctrl+A (select all) te geven. wanneer er iets gevonden is del/erase toepassen.

In het verleden heb ik meegemaakt dat ik lagen niet kon verwijderen die in een viewport gelocked waren. Deze lagen waren echt wel leeg. Ik weet niet hoe dit in de huidige acadversies gaat.

Ik hoop dat het gaat lukken, anders moeten we nog eens verder denken.

Reimer

Het is gelukt, met "select all" kwamen er allemaal selectiepuntjes in beeld. Daarna heb ik deze verwijderd en kun ik de laag verwijderen.

FastFiber