yoin

Manu

De button om 'LayerStateManager' in AutoCad2007 te activeren vind ik terug via de 'LayerPropertiesManager'.. maar kent iemand het commando (-om die
dan straks te kunnen koppelen aan een eigen button-) om die via de commandoregel op te roepen?

Het ware natuurlijk héél mooi om tussen de verschillende layerstates te kunnen switchen zoals dat kan voor Textstyles, Dimensionstyles, Tablestyles..
maar da's wellicht voor de wishlist voor een volgende relaese van AutoCad....

anyway, alvast bedankt?

groeten,

Manu

Update : dit is wel héél vreemd : ik kan met het commando 'LMAN' een gelijkaardige 'layerstratemanager' oproepen, doch vind ik er ANDERE layerstates in terug dan
diegene ik had aangemaakt via de 'standaard' manager (=dus diegene die ik open via de Layerpropertiesmanager).
M.a.w. beschik ik over 2 verschillende én onafhankelijk werkende Layermanagers..?? Hoe zit dat nu??
  :shock:
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Peter T.

De layerstatemanager en de layerpropertiesmanager zijn 2 totaal verschillende dingen.
De layerproperties word vooral gebruikt om je layers aan te maken, aan te passen, groupfilters in te stellen, enzovoort.
De layerstatemanager slaat al die instellingen op zodat je deze later terug kan roepen.

Ietwat gelijkbaar met het tekenen van een volledig huis op dezelfde coordinaten. (zodat all verdiepingen overlappen) Je kan dan bepaalde layers gaan uitzetten en wanneer je het vereiste resultaat hebt (zoals bvb fundering + riolering zichtbaar en de rest onzichtbaar) dan kan je die layerstate zo opslaan zodat je dus niet meer moet gaan uitzoeken welke layers je nu eigenlijk allemaal moet afzetten voor een bepaald plan.

Manu

Beste Peter T.

Eugh.. bedankt voor je uitleg .. maar misschien was mijn vraag niet duidelijk genoeg :

In Autocad2000 kon je mits het commando 'LMAN' de LayerStateManager oproepen..
In AutoCad2007 is die Manager inmiddels aangepast als volgt :
- de Layerstate's worden nu weggeschreven als *.las files (ipv *.lay files)
- je roept nu de manager op via de button in de layerpropertiesmanager (ipv met het commando LMAN)

Welnu, ik kende graag het nieuwe commando om de nieuwe manager direct op te roepen via de commandoregel.. zo hoef ik niet telkens
via de layerpropertiesmanager te passeren... en dat scheelt aardig in tijd en muisklikjes..

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Peter T.

Ikzelf werk met 2006 en ga naar de layerstate manager via express dus denk niet dat ik je verder kan helpen.

Beste raad die ik kan geven is de help functie :p

FastFiber