yoin

jo-king

Ik zou op m'n template layout een field willen toevoegen, met daarin de locatie van de dwg.

probleem is, dat de lengte van deze text (field) beperkt is tov mijn titelkader.
nu staat er telkens X:\FIRMANAAM\AUTOCAD\DOSSIERS\2006\... en dan pas de dossiernummer\bouwaanvraag... of zo

kan ik mijn path "afkorten" zodat de eerste directories niet voorkomen? en mijn path beginnen vanaf het jaartal ?

((((ik zou deze mappen ook gewoon kunnen verplaatsen onder de X:\ schijf, maar dan ben ik een hoop instellingen (xrefs, images...) kwijt.))))
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

bart

Citaat van: jo-king op ma 06 11 2006, 16:25:34
Ik zou op m'n template layout een field willen toevoegen, met daarin de locatie van de dwg.

probleem is, dat de lengte van deze text (field) beperkt is tov mijn titelkader.
nu staat er telkens X:\FIRMANAAM\AUTOCAD\DOSSIERS\2006\... en dan pas de dossiernummer\bouwaanvraag... of zo

kan ik mijn path "afkorten" zodat de eerste directories niet voorkomen? en mijn path beginnen vanaf het jaartal ?

((((ik zou deze mappen ook gewoon kunnen verplaatsen onder de X:\ schijf, maar dan ben ik een hoop instellingen (xrefs, images...) kwijt.))))

je kan ook een netwerkverbinding aanmaken naar bijvoorbeeld
x:\firmanaam\autocad\2006  en hier dan een schijfletter aan toe kennen
je pad wordt dan een stuk korter zonder dat er gegevens verplaast moeten worden of verwijzingen worden aangepast.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jo-king

Citaat van: bart op ma 06 11 2006, 19:06:16

je kan ook een netwerkverbinding aanmaken naar bijvoorbeeld
x:\firmanaam\autocad\2006  en hier dan een schijfletter aan toe kennen
je pad wordt dan een stuk korter zonder dat er gegevens verplaast moeten worden of verwijzingen worden aangepast.

mja, dit is een mogelijke oplossing, maar eerder een omweggetje. (iets wat ik trouwens nooit verkocht ga krijgen in ons bureau;-) )

andere mogelijkheden?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

julien

Ik ben er niet zo goed in thuis, maar misschien kan je de tekst rechts laten uitlijnen.
Als er dan te veel tekst is zal het begin weg vallen, dit is blijkbaar toch overbodige info, dus dit kan geen kwaad.

Wimhardeman

Je kunt bij het invullen van Field en dan Filename rechts de optie Filename only kiezen.
Als je dan in je Filename de gegevens opgeeft die je in je kader wilt hebben zou dit een oplossing kunnen zijn.

jo-king

allemaal best goeie antwoorden, maar niet wat ik nodig heb.

ik ben eerder aan het denken aan een zelf aangemaakt field-definition. (in DIESEL?)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller