yoin

memyselfandi

hallo

kan iemand me vertellen hoe ik de denkbeeldige snijlinenen in autocad actief maak?
dus ik ga met de cursor op lijn A gaan staan en vervolgens op lijn B en als die 2 een snijpunt hebben worden deze visueel weergegeven met een verlengde lijn en natuurlijk het snijpunt van die 2lijnen

bedankt

Peter T.

Bij object snap moet ke eerst Extension actief zetten.

Dan kan je als Osnap aanstaat je cursos op het einde van lijn A zetten, Zodat hij deze "markeert", vervolgens markeer je einde van lijn B en zou je nu een denkbeeldig snijpunt moeten kunnen aankruisen.

memyselfandi

extention vind ik niet ik doe het als volgt:

onderaan de takenbalk zie ik OSNAP ik klik op SETTINGS dan ga ik naar de submap Object Snap
daar kan ik endpoint, midpoint, center, node, auadrant,.... actief maken maar ik zie tussen al deze functies geen extention staan

doe ik iets verkeerd of zoek ik op de verkeerde plaats?

heel erg bedankt voor uw snelle reactie

Peter T.

Normaal zou je in die map de volgende snap modes moeten zien staan,

End, Mid, Center, Node, Quadrant, intersection, extension (dit is het eerste kolommetje met aanduidbare vakjes dus extension helemaal onderaan)

Ik werk met 2006 op het moment en naar ik weet (denk dat ik weet :p) was deze functie er al in de 2000 versies

HofCAD

Citaat van: memyselfandi op vr 03 11 2006, 11:29:54
extention vind ik niet ik doe het als volgt:

onderaan de takenbalk zie ik OSNAP ik klik op SETTINGS dan ga ik naar de submap Object Snap
daar kan ik endpoint, midpoint, center, node, auadrant,.... actief maken maar ik zie tussen al deze functies geen extention staan

doe ik iets verkeerd of zoek ik op de verkeerde plaats?

heel erg bedankt voor uw snelle reactie

Beste Memyselfandi,

Werk je soms met AutoCAD LT?

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI
ACADcadabra

Kenny H

Beste,

Zet ook eens uw OTRACK functie aan, staat onderaan naast snap enz.
Als je nu op het eindpunt gaat staan (niet klikken ofzo juist boven staan) van een lijn ofzo en eventjes wachten, dan langzaam bewegen dan gaat er zich een stippelijn creëeren.
Via Ortho of Polar werken is hier wel handig!
Doe dit ook voor een 2de punt zonder een enter of eender ander commando en ga terug naar uw eerste stippelijn.
Nu ga je zien dat zich een snijpunt gevormd heeft tussen die 2 stippelijnen.

Hopelijk heb er hier iets aan.

Mvg

Kenny
8) Volvo 4 Life 8)

memyselfandi

ja inderdaad ik werk met autocad LT 2005
dus uit uw vraagstelling maak ik op dat dit niet mogelijk is bij de LT?

FastFiber