FastFiber

LT-scale in viewports

Gestart door TTB, di 10 10 2006, 19:06:32

Vorige topic - Volgende topic

TTB

Bestaat er een variabele welke automatisch de LT-scale in de diverse viewports (met verschillende schaalwaarden) aanpast, of moet ik dat via properties zelf blijven aanpassen?
Bij voorbaat dank voor eventuele reacties.

Groet,
Peter

TTB

Niemand?
Hoe werkt een ieder als b.v. uit een tekening schaal 1:200 een detail gehaald moet worden van 1:10. Dan is een b.v. een hartlijn toch bijna een ononderbroken lijn geworden, en niet meer als zodanig te herkennen.

FAAN

Ik geloof dat je dit standaard in Autocad kunt doen door PSLTSCALE op 0 te zetten, dan toont hij de linetype in je viewports (ongeacht welke schaal) zoals die in je model getoond wordt.

TTB

Helaas, deze variabele ken ik, en deze laat de LT-scale zowel in model-space als in paper-space gelijk. Echter in een viewport in een andere schaal blijft de LT-scale gelijk.
Niettemin bedankt voor je antwoord.

Groeten,
Peter

bart

de variabele is goed je moet hem alleen op 1 zetten in plaats van 0 dan wordt de schaal van de lijnen automatisch aan de viewport aangepast

(er kan een regen nodig zijn om het effect te zien)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FAAN

Citaat van: bart op za 14 10 2006, 11:00:54
de variabele is goed je moet hem alleen op 1 zetten in plaats van 0 dan wordt de schaal van de lijnen automatisch aan de viewport aangepast

(er kan een regen nodig zijn om het effect te zien)
Ik zet hem op 0 en het werkt, waarschijnlijk heb ik een autocad die op een maandagochtend in elkaar is gestoken  :)
Een regen is wel heel erg nodig, anders geen effect.

bart

Citaat van: FAAN op ma 16 10 2006, 10:16:44
Ik zet hem op 0 en het werkt, waarschijnlijk heb ik een autocad die op een maandagochtend in elkaar is gestoken  :)
Een regen is wel heel erg nodig, anders geen effect.

Als je de lijnen op papier altijd gelijk wilt laten zijn moet de variabe  op 0 staan

@TTB niet hij wil juist dat de lijnschalen zich aan de viewport aanpassen
dan is 1 de juiste instelling
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

TTB

Klopt ! Bart bedankt.

Groeten,
Peter