PDF omzetten naar DWG

Gestart door kappenijgh, di 30 05 2006, 12:12:45

Vorige topic - Volgende topic

kappenijgh

Goedendag allen,

We hebben hier altijd problemen gehad met de verkregen PDF files van het kadaster. Voorheen laden we de bestanden in als image in Auto-CAD en moesten we het heel nauwkeurig overtrekken.
Tegenwoordig hebben we hier een andere oplossing voor. We beschikken hier over een compleet Adobe pakket, omvattend Acrobat Pro, Illustrator, enz... Deze 2 genoemde programma's zijn de oplossing voor het omzetten van de PDF bestanden. Wanneer je het bestandje van het kadaster opent in Acrobat Pro en daarna het bestand print met de PDF printer (Distiller) dan zet hij het bestand om naar een voor illustrator goed leesbaar PDF-bestand. Als je dit niet doet krijg je in Illustrator een melding dat het PDF-bestand niet de juiste indeling heeft! Zodra je het bestand in Illustrator geopend hebt kan je hem exporteren naar een .DXF bestand. En dit kan je weer openen in Auto-CAD en omzetten naar .dwg formaat. Even in de juiste afmeting schalen en whalla klaar is Kees :lol:! Je hoeft nix meer over te trekken!

Ik hoop dat iemand hier voordeel mee kan doen.

Laterrrs Kappenijgh

Dnereb

Helaas is een tekening niet altijd in vectoren opgeslagen in een pdf.
dat is afhankelijk van het programma warin de tekening is gemaakt en de PDF printer die gebruikt is.
Een foto, photoshop bestand of andere bestanden met een bitmap formaat zullen in een PDF en in Illustrator altijd
bitmaps blijven. Helaas zetten sommige freeware PDF printers de afbeelding altijd om naar bitmap  :(

Als je daar tegen aanloopt dan is met photoshop in combinatie met Algolab of Flexisign er een vector bestand te maken dat
redelijk goed overeenkomt en 7 uur overtrekken terug brengt tot 2 uur vogelen met instellingen en wat bijwerken.

Ik noem flexisign (software om folie/stickers te snijden) omdat daar ook veel tools zitten om lijnen recht te trekken e.d.
daardoor is het idiaal om scan's van oude bouwtekeningen om te zetten naar vector formaat, vooral omdat er een export naar DXF en DWG mogelijk is.

NL-chiel

Hey,

Ik ontvang niet vaak een tekening in een PDF formaat, maar wat ik gebruik is een PDF to DWG convertor. Als men dit intypt by b.v. google krijg je vele verschillende programma's, de 1 werkt beter dan de ander. Ook kun je op deze manier meerdere convertors vinde voor andere bestandstypen naar dwg om te zetten

Groetjes NL-chiel
Autocad 2008
StabiCad IV

EddyBeerke

Had ik dit maar eerder gelezen!!!!!

Ik moest dus een JPG maken en dat weer reffen enz....
Veel werk dus

'k Ga ik toch nog ff proberen!
Civil3d 2022, Blender 3.4 gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

bart

http://www.aidecad.com/

deze vind ik goed werken de trail versie doet het 20 keer.
de pdf's van het kadaster zijn vector pdf's en het omzetten daarvan gaat prima met dit programma
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Lyrix

Ik gebruik al hele lange tijd die aide converter.
Super programma.
Wij krijgen regelmatig documentatie in pdf waar heel veel autocad tekeningetjes zijn gebruikt ter illustratie.
Scheelt heel veel werk om deze te rippen en te gebruiken.
Je moet ze vaak wel terug schalen, maar das zo gepiept.

brites

hallo
waar kan ik deze programa gaan hallen  ( Flexisign  )  ??
omdat ik wil vanaf een foto een dxf of dwg maken
gr luis
luis brites

Siem

PDF2CAD van Visual Integrity doet het ook goed (US$ 195,--)
Met vriendelijke groet, IDEOMA intelligent systems bv

Kongcept

Citaat van: kappenijgh op di 30 05 2006, 12:12:45
Goedendag allen,

We hebben hier altijd problemen gehad met de verkregen PDF files van het kadaster. Voorheen laden we de bestanden in als image in Auto-CAD en moesten we het heel nauwkeurig overtrekken.
Tegenwoordig hebben we hier een andere oplossing voor. We beschikken hier over een compleet Adobe pakket, omvattend Acrobat Pro, Illustrator, enz... Deze 2 genoemde programma's zijn de oplossing voor het omzetten van de PDF bestanden. Wanneer je het bestandje van het kadaster opent in Acrobat Pro en daarna het bestand print met de PDF printer (Distiller) dan zet hij het bestand om naar een voor illustrator goed leesbaar PDF-bestand. Als je dit niet doet krijg je in Illustrator een melding dat het PDF-bestand niet de juiste indeling heeft! Zodra je het bestand in Illustrator geopend hebt kan je hem exporteren naar een .DXF bestand. En dit kan je weer openen in Auto-CAD en omzetten naar .dwg formaat. Even in de juiste afmeting schalen en whalla klaar is Kees :lol:! Je hoeft nix meer over te trekken!

Ik hoop dat iemand hier voordeel mee kan doen.

Laterrrs Kappenijgh

ik moet regelmatig pdf's omzetten, maar ik merk dat er hier toch een foutmarge op zit... ergens loopt er wat mis waardoor ik bv ipv 1000 999.56 zou hebben, andere maten zijn dan wel weer juist... kortom vervelend , zeker als de stukken gelaserd moeten worden....
Is dit bij U ook zo ?

H

Als je zo nu en dan eens meedoet aan de prijsvraag van deze site valt er ook nog wel eens wat te winnen. PDF to DXF converter bijvoorbeeld.  :lol: :lol: :wink:

julien

Citaat van: H op ma 13 12 2010, 19:47:12
Als je zo nu en dan eens meedoet aan de prijsvraag van deze site valt er ook nog wel eens wat te winnen. PDF to DXF converter bijvoorbeeld.  :lol: :lol: :wink:
Inderdaad!
Die zijn ondertussen de deur uit, maar er is weer heel wat moois te winnen.

rob

PDF´s kun je ook omzetten met het programma (open source) Ghostgum. Voor mij werkt het goed.

jo-king

Citaat van: rob op di 08 02 2011, 09:39:46
PDF´s kun je ook omzetten met het programma (open source) Ghostgum. Voor mij werkt het goed.

GhostFRIEND is ook een goeie.. & gratis!!!
http://www.noliturbare.com/convert/ghostfriend-formerly-gobatchgs
werkt perfect
(ook de andere tools op deze site zijn zeer interessant!)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

stijn_c

Hallo

Ik met één van bovenstaande programma's een pdf omgezet naar dwg en dxf.
Ik heb echter het volgende probleem. In de dxf bestanden dat ik open zie ik geen teksten verschijnen. Deze zijn blijkbaar weggevallen. Op enkele bestanden na, zijn er wel teksten zichtbaar, maar het grootste deel is weggevallen.
Weet er mogelijk iemand wat het probleem kan zijn?

roy_043

@ stijn_c:
In de pdf kan tekst in feite een "pixel plaatje" zijn. Controleer of je de tekst in de pdf als tekst kunt selecteren.