yoin

andre

Hallo, allemaal

Wanneer een tekening geplot wordt heb je o.a. de keuze de plotjob naar
een file te schrijven. Is er een mogelijkheid aan de gecreeerde plotfile nieuwe
plot opdrachten toe te voegen zodat er meerdere tekeningen in één plotfile staan,
dit om éénerzijds de plottijd te verkorten en anderzijds te voorkomen dat bij een
grote plotopdracht er door andere tussendoor wordt geplot.

Andre

bart

is niet mogelijk
plotten vanuit autocad is altijd per layout
ook als je automatisch alle layouts achter elkaar plot zijn het allemaal losse opdrachten
(nog geen ervaring met 2007 maar ik heb over een dergelijke wijziging nog niets gelezen)

wat jij wilt kan wel door bijvoorbeeld een pfd met meerder pagina's aan te maken

een tussen oplossing kan ook als je met plt's werkt
kopieer alle plt's in 1 keer naar de printer

rechtstreeks
zet de plotter op jouw systeem binnen window's ofline
maak de plots (deze komen dan in het buffer van de computer)
zet de plotter online en alle plots worden achter elkaar afgedrukt

je kan een dergelijke plot ook nog een hogere pioriteit geven (als je de juiste rechten hebt)
maar ook zonder is de kans klein dat er iemand exact op dat moment ook een afdruk stuurt
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

andre

Kan ik iets met sheetsets?
Deze tool is beschikbaar in o.a. in acad2006
Gr.
Andre

jo-king

Citaat van: andre op do 11 05 2006, 12:28:41

Kan ik iets met sheetsets?
Deze tool is beschikbaar in o.a. in acad2006
Gr.
Andre

andre, zoals bart al zei: "ook als je automatisch alle layouts achter elkaar plot zijn het allemaal losse opdrachten"

een sheetset is eigenlijk meer een (snel)koppeling naar verschillende plannen/layouts.
met het publish commando kan je verschillende layouts tegelijk doorsturen naar de plotter. dit in combinatie met correcte page-setups, is volgens mij de beste methode om SNEL plannen door te sturen naar de plotter.

succes.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional