FastFiber

bakstenen

Gestart door Andy B., do 04 05 2006, 15:46:22

Vorige topic - Volgende topic

Andy B.

Ik weet niet meer naar waar ik moet gaan om mijn probleem in 3DS Max 7 op te kunnen lossen

Ik heb het vorige keer een appartement getekend en de 'baksteen-look' kunnen laten doordat ik een camera-shot kon nemen van betrekkelijk ver en daardoor het niet nodig was om bakstenen toe te voegen. De architect was heel tevreden...
Maar nu zit ik met een gebouw en de camera staat redelijk dicht... Dus, zit ik met hetzelfde probleem van mijn bakstenen. Ze staan in de library, en ik zie ze op mijn bolletje in mijn Material Editor. Nu nog op de juiste manier instellen dat het lijkt alsof er dus effectief stenen in de muren zitten. En dat wil nu niet lukken
Ik heb enkele screenshots gemaakt, hopelijk kan dit wat helpen. Je vindt ze op http://users.telenet.be/andy.borgonjon/Helping/. De files Shot 1 & 2 zijn screenshots van mijn Material Editor en een foutmelding die ik krijg (The following objects require map coordinates and may not render correctly).

Testing is een snelle render van het gebouw....

Help...

jo-king

de foutmelding geeft je al een goeie tip:

UVW

dit is vergelijkbaar met XYZ; maar dan meer op materialen toegepast.

je kan best even je object (de 3d.buitenmuren) selecteren, en er een modifier op toepassen.
een UVW mappig
of een UVW mapscaler of iets dergelijks,

daardoor kan je je "gif" materiaal mooi "kleven" op je object, en dan gaat het beter lukken ;)

meer hulp kan je krijgen bij de help-file,

oh.. en post in't vervolg een 3D-max vraag niet in het AUTOCAD-probleem-sectie!
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

julien

Citaat van: jo-king op vr 05 05 2006, 08:24:12
oh.. en post in't vervolg een 3D-max vraag niet in het AUTOCAD-probleem-sectie!
Er bestond nog geen correct onderdeel voor, ik heb het snel even aangemaakt.

FastFiber