FastFiber

Arcering Picto's

Gestart door Boochy, do 13 04 2006, 16:31:16

Vorige topic - Volgende topic

Boochy

Weet iemand een eenvoudige manier om dit probleem op te lossen.

Probleemstelling: Het arceren van tekening in bijlage is me nog niet gelukt.

Dit is een picto van een veiligheidsbord.

Carpe Diem ;)

Reimer

Het probleem is mij nog niet duidelijk. Wat lukt er niet m.b.t. het arceren?

Reimer

jo-king

ik vermoed dat je graag dit picto had ge-arceerd zodat het altijd wit-blauw wordt geplot?

volgens mij kan je dan best met real-colors werken.. wit: 255,255,255 blue: 0,0,255
gewoon met solid-hatch.

desnoods in stukjes hatchen.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Boochy

Het probleem is eenvoudig, als ik de picto heb nagetekend en vervolgens de arcering wil aanbrengen. Deze allerlei vreemde uitkomsten geeft en niet degene die ik verlang. Vraag me af waar dit aan ligt en hoe dit kan verholpen worden. Lig dit aan de splines? aan de polylijnen?? of is het simpelweg ACAD dat het niet aankan??? :x
Carpe Diem ;)

Boochy

Citaat van: jo-king op vr 14 04 2006, 08:02:51
ik vermoed dat je graag dit picto had ge-arceerd zodat het altijd wit-blauw wordt geplot?

volgens mij kan je dan best met real-colors werken.. wit: 255,255,255 blue: 0,0,255
gewoon met solid-hatch.

desnoods in stukjes hatchen.

Zo ga ik ook te werk :wink:, enkel zie ik er tegen op te arceren in stukjes. :mrgreen:
En is het niet altijd mogelijk daar ik met een spline 1 contour uitwerke en vervolgens met offset het tweede contour uitwerk. Waardoor het gezicht uit 1 stuk bestaat. en ik als ik er een helm, bril, oorbeschermers of gasmasker, de kruisende lijnen er tussen uit haal zo ik met één klik heel het gebied direct heb. Voor de witte arcering lukt dit vrijwel goed. Voor de blauwe arcering is dit een andere ding. Overlappingen van de witte arcering en delen die niet gearceerd worden zonder daar een lijn of iets staat.

Carpe Diem ;)

jo-king

dan kan je beter je "island detection" afzetten denk ik. je zal het waarschijnlijk op "normal" hebben staan, waardoor autocad een vlak in een vlak in een vlak opnieuw zal arceren..
(om het duidelijk te maken: elk gesloten lijn heeft bv een negatieve waarde.. twee vlakken in elkaar, is weer een positive waarde., weer een vlak daarin, is opnieuw negatief vlak... selecteer je een vlak, zal island detection alle "negatieve" vlakken arceren binnen je gekozen vlak.)

gek he ;)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Boochy

Citaat van: jo-king op di 18 04 2006, 12:10:58
dan kan je beter je "island detection" afzetten denk ik. je zal het waarschijnlijk op "normal" hebben staan, waardoor autocad een vlak in een vlak in een vlak opnieuw zal arceren..
(om het duidelijk te maken: elk gesloten lijn heeft bv een negatieve waarde.. twee vlakken in elkaar, is weer een positive waarde., weer een vlak daarin, is opnieuw negatief vlak... selecteer je een vlak, zal island detection alle "negatieve" vlakken arceren binnen je gekozen vlak.)

gek he ;)

Weet ik, toch bedankt voor de meer deskundige uitleg.  :wink:

Ondertussen heb ik het zelf opgelost door, als je bovenstaande picto ziet.
Zoveel mogelijk vlakken van de afbeelding die met wit moest gevuld worden te selecteren (speelde wat met island detection) en indien nodig een tweede selectie (meestal niet nodig).
Vervolgens voor het blauw gedeelte haalde ik de tekening uit de cirkel, driehoek, ... en arceerde die eenvoudig ahv island detection. (was hier dat het meestal goed mis ging en zelf invloed had op witte arcering)
En plaatste ten laatste de afbeelding terug op zijn plaats met behulp van draworder.

En klaar was kees 8)
Carpe Diem ;)