yoin

raton

Na het maken van een toolbar voor mijn rechteronderhoek zou ik ook graag zien dat de tekening beschikbaar is via een fly-out menu in mijn menu balk...

Ik moet dan eerst een nieuwe "menu" maken waar ik dan later mijn rechteronderhoek in kan zetten...

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit doe?

bart

hoe wil je hem maken

Met een tekstverwerker  (heeft sterk mijn voorkeur)

of in het autocad scherm
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Ik ben hier zelf momenteel mee bezig aan de hand van deze tutorial.
Wanneer ik er zelf beter mee weg kan zal ik er zelf eentje schrijven in het nederlands.

Raton

Maakt me niet uit hoe ik hem moet maken... als hij maar werkt... doe maar de simpelste en snelste en beste en makkelijkste manier :)

bart

tip haal alvast de gratis tekst editor textpad van internet

ik zal  binnenkort een eenvoudige basis voor een eigen menu plaatsen op dit forum
:vreegoe:
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Citaat van: bartik zal  binnenkort een eenvoudige basis voor een eigen menu plaatsen op dit forum
:vreegoe:
Leuk! Je moet je zeker niet inhouden om zo'n zaken te doen hoor.

Raton

gratis tekst editor textpad .......

wat bedoel je daarme??? waar kan ik die vinden??? wat is het???

Ja sorry, van mune's maken en toolbars creeeren heb ik allemaal nog niet veel verstand maar dat hoop ik op deze manier dus te krijgen.

julien

bart

Ik stuur een voorbeeld van het menu per email naar juliens ik hoop dat hij dan een link in of bij deze tekst kan plaatsen
(anders lees ik wel hoe het anders moet)\

Download de voorbeeld zip file

om op je vraag terug te komen en tevens op de vraag hoe je je toolbars op een ander systeem krijg hoop ik dat dit voorbeeld e.a. iets te verduidelijken

als je een menu maak is het sinds versie 2000 mogelijk een appart menu te schrijven en deze bij een het acad.mnu menu te laden
het is zeer aan te bevelen het acad menu zo standaard mogelijk te houden en alleen knoppen uit te zetten die je niet gebruikt zodat alles aanwezig blijft

je kan het rechtstreeks aanpassen in het autocad venster dit wordt dan opgeslagen in de mns versie van het menu
om deze wijzigingen te beveiligen kan je het beste het mns bestand openen en de wijzigingen in de mnu versie plakken

als je voor het schrijven een menu eeneditor (zoals textpad gebruikt kan je het bestand na het te hebben opgeslagen open laten staan en in autocad even proberen of e.a. werk

let er op dat je het bestand steeds als onopgemaakte tekst opslaat en er geen endere extentie achter komt als gewenst.

je kan een appart menu heel makelijk kopieren en meenemen naar een volgende versie

als je het menu en de bijbehoorende toolbars plaast in een map die in het  zoekpad van autocad staat
(bij versie 2004 op xp even opletten hier worden dit soort zaken per gebruiker geregeld)
is er maar een commando nodig om alles te starten

laad het menu met MENULOAD zoek het bestand voorbeeld.mnu en druk op laden

ps. ik heb het meeste gekopieerd uit een veel groter menu
de meeste dingen doen het niet omdat de bijbehoorende lisp ontbreekt toolbars waarvoor geen bmp is bijgesloten worden als smile weergegeven.
lees de bestanden ook even ik heb er veel opmerkingen tussen gezet
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Raton

Het is helemaal top...

Hoe kan ik echter de naam van het menu veranderen....

Op een gegeven moment zit in het menu waar ik het betreffende menu voorbeeld kan laden.... als ik dan op browse druk en naam wijzigen wijzigt hij de naam van het menu zelf niet maar alleen van het bestand...

julien

Dat moet je doen in het filetje zelf, in voorbeeld.mnu
Open dit bestand eens met kladblok, hier kan je zien hoe het menu werkt.
bart heeft bij zowat elke regel uitleg geschreven.

Raton

OK dat moet wel lukken....

Nu zit ik met het probleem dat ik button moet maken... ik maak buttons en sla die op op mijn PC, als ik dan het menu op een andere PC laat dan moet ik dus elke keer die buttons opnieuw laden...

Dit lukt echter wel maar start ik dan Autocad opnieuw op dat ben ik ze allemaal weer kwijt.... (de BMP filtjes natuurlijk)

Raton

OK de BMP files van de buttons zijn gelukt... daar heb ik geen problemen meer meej.

Nu heb ik een menugroup aangemaakt, toolbars aangemaakt, toolbar buttons gedefinieerd en gemaakt.

Mijn menugroup heb ik aangemaakt op het interne netwerk hier en alle koppelingen die aan de toolbars en de toolbarbuttons zitten staan in dezelfde map.

Wanneer ik nou vanaf een andere PC mijn menugroup laad zitten er echter geen toolbars meer in.... deze heeft hij dus ergens appart op mijn PC weggeschreven...
Waar??? en hoe kan ik deze simpel overzetten naar andere PC's?

bart

je kan de bmp bestandejes het beste op alle pc's plaatsen waarop je ook het menu hebt staan.

als je een apparte map voor je eigen werk aanmaakt (wel even in het zoekpad van autocad opnemen)  Is het heel simpel op deze in zijn geheel met windows verkenner te kopieren.

als je onderstaande regel ergens in je acad.mnu bestand opneemt
kan je je eigen menu rechtstreeks opnieuw laden als je er wat in aangepast heb

(dit is een puldown regel)

ID_voorbeeld_mnu   [laden voorbeeld_MNU]^C^C_filedia;0;^C^C_menuunload;voorbeeld;^C^Cmenuload;voorbeeld.mnu;^C^C_filedia;1;
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Raton

Aha maar mijn vraag is hoe ik een menugroup inclusief toolbars op een andere PC aan hetzelfde netwerk kan openen....

Ik heb alles wat betrekking heeft op die toolbars opgeslagen  op het netwerk maar wanneer ik mijn eigen gemaakte menugroup load op de andere PC dan ben ik al mijn toolbars in die menugroup kwijt.,..