FastFiber

solid edge zeer traag !!!

Gestart door hk51, do 16 02 2006, 20:04:12

Vorige topic - Volgende topic

hk51

Na mijn pentium 4 the hebben meegenomen naar de zaak,
en aangesloten op monitor en toetsenbord/muis,( anders dan thuis)
bleek dat bij het tekenen van  een part in solid edge V16 , de part na "save as" de part bij het "rondom bekijken " zeer traag te bewegen !!!

Ik merk ook dat bij de knop roteren na het selecteren van de draai as en invoeren graden , de beweging niet begint,
na een aantal keren te proberen ,komt er beweging ,alleen is dit niet meer te stoppen,totdat hij de meerdere pogingen heeft uitgevoerd !!!!

Ik heb in solid edge geen instellingen veranderd , ben alleen even bezig geweest met installeren usb headset voor skype gebruik.

Graag advies !!! hoe kan ik eventueel de instellingen controleren /aanpassen ?

gr Ton     hk51@xs4all.nl

AHA-D

Zo goed als zeker een grafische kaart en/of driver probleem.

Dat is nu het mooie van Windows : je doet iets onbenulligs en achter je rug gaan allerhande dingen de mist in ... Aansluiten op andere randapparaten stuurt 'm natuurlijk in "nieuwe hardware" en daarbij heeft je video blijkbaar ook een duw gekregen.

Suggesties : kontroleer eerst maar of SE nog korrekt staat qua video, hardware-versnelling enz... Even goed zou ik de laatste drivers voor de graka opzoeken en installeren. Op die manier gaat Win nog eens door de video-aansturing en heb je veel kans dat alles weer loopt.

Alex

hk51

Alex ,

vast bedankt voor de reactie !!!

kontroleer eerst maar of SE nog korrekt staat qua video, hardware-versnelling enz. ????????
Graag meer uitleg hoe de instellingen zouden moeten staan .

Ik heb ook nog een andere vraag, hoe kun je schroefdraad zichtbaar maken in plaats van de groene vlakken ?

gr Ton

AHA-D

Options en dan in één van de tabbladen (view of general - geen SE bij de hand om te checken) heb je de mogelijkheid voor 'software - backing store - graphics card driven basic - graphics card driven advanced'. 'Software' werkt altijd maar is puur processor-gebaseerd en dus traag. Backing store gebruikt gedeeltelijk de kaart (bij ronddraaien van het model bijvoorbeeld) maar maakt het laatste beeld (bij stilstand) via CPU, graphics card besteed het meeste werk uit aan de grafische kaart. Met m'n FX5700 kan ik wel 'basic' gaan, maar bij advanced blijven alle soorten "restjes" op het scherm staan als er dynamisch wijzigingen worden aangebracht. Proberen in alle werkomgevingen (part, profile, draft, ...) is de boodschap.

Schroefdraad is een 'face', als je kiest voor 'format', 'faces style', "thread" zul je zien dat schroefdraad een kleur heeft (groen), maar ook een textuur. Als je je beeld in gewone shading zet krijg je de groene kleur, zet je 'textures' aan, dan krijg je visuele schroefdraad.

By the way, afhankelijk van binnen- of buitendraad kan het zijn dat je onbedoeld linkse draad krijgt. Als de schroefdraad echt zichtbaar is loont het de moeite om een kopietje van 'thread' te maken met een gespiegelde textuur. De afbeelding is ook maar min of meer realistisch met "normale" lengte/diameter verhoudingen. Als je schroefdraad daar niet aan beantwoordt moet je ook nog eens de X- en Y- schaal 'tweaken'.

Ik heb in het verleden ook de 'weldments' een schroefdraadtextuur meegegeven, dan krijg je iets dat op een lasvloei lijkt. In de nieuwste versie zou (zou : wegens nog niet geïnstalleerd en dus niet geprobeerd) er standaard al een lastextuur aanwezig zijn.
Alex

ineke

kijk op www.winline.com Hier wordt duidelijk uitleg gegeven waarom een bepaalde driver nodig is als een onderdeel van het CADsysteem wordt veranderd.

AHA-D

Citaat van: ineke op di 07 11 2006, 12:31:31
kijk op www.winline.com Hier wordt duidelijk uitleg gegeven waarom een bepaalde driver nodig is als een onderdeel van het CADsysteem wordt veranderd.

???  Dit gaat over plotten zover ik zie, en plotter-drivers, maar niet algemeen over CAD en hardware.

Of mis ik iets ?

FastFiber