FastFiber

Welke versie van Acad?

Gestart door ata, wo 01 02 2006, 16:46:21

Vorige topic - Volgende topic

ata

Hallo,

binnenkort heb ik voor het werk Acad nodig. Ik weet alleen niet welke versie aan te kopen aangezien ik een beginner ben. Er moet een complete produktielijn worden uitgetekend die moet verhuizen naar het buitenland. Het betreft zware industrie: grote trechters, zware transportbanden, huizenhoge containers... Welke versie van Acad is daarvoor het meest geschikt?

Dnereb

Zodra je 3d wilt tekenen is een Full versie nodig en kan je LT versie's vergeten.
Of je de allernieuwste versie wilt of b.v. 2000 (goedkoop) moet je zelf weten. hou er wel rekening mee dat een upgrade van een oudere versie naar de nieuwste meer kost dan een upgrade van de een na laatste versie naar de nieuwste.

ata

Citaat van: Dnereb op wo 01 02 2006, 16:56:51
Zodra je 3d wilt tekenen is een Full versie nodig en kan je LT versie's vergeten.
Of je de allernieuwste versie wilt of b.v. 2000 (goedkoop) moet je zelf weten. hou er wel rekening mee dat een upgrade van een oudere versie naar de nieuwste meer kost dan een upgrade van de een na laatste versie naar de nieuwste.

Dank je voor de reactie. Er is beslist in de firma dat we een moderne versie zullen kopen (2006). Maar er zijn er zoveel versies. Iemand kwam aandraven met AcadLT 2006 Extended Version Bouw, iemand anders dacht aan Acad Mechanical...Via de webtsite van Autodesk kan ik niet goed de verschillen achterhalen.

julien

Wanneer je zo'n (toch wel grote) aankoop van plan bent denk je inderdaad best eens goed na wat je aankoopt.
Het zou denk ik best zijn dat je eens contact opneemt met een paar resellers zodat ze je het verschil duidelijk kunnen uitleggen.
Ik zou nu zeker al kiezen voor de meest recente. Maar dan heb je nog de keuze tussen '2006' of '2006Lt'.
De Lt is een 'Low Technology', dus een soort light versie.
3D is zo goed als onmogelijk hiermee, alsook lisp en andere uitbreidingen.

Soms kan je best kiezen om sommige werkposten een volledige te geven en enkele anderen een Lt.

ata

Citaat van: julien op wo 01 02 2006, 21:18:35
Wanneer je zo'n (toch wel grote) aankoop van plan bent denk je inderdaad best eens goed na wat je aankoopt.
Het zou denk ik best zijn dat je eens contact opneemt met een paar resellers zodat ze je het verschil duidelijk kunnen uitleggen.
Ik zou nu zeker al kiezen voor de meest recente. Maar dan heb je nog de keuze tussen '2006' of '2006Lt'.

Soms kan je best kiezen om sommige werkposten een volledige te geven en enkele anderen een Lt.
Bedankt voor de reacties!

ata

Citaat van: julien op wo 01 02 2006, 21:18:35

Daarnet heb ik volgende wijsheden gevonden op een forum op het Internet:

"Bent u het ook zat om de volledige versie van AutoCAD te moeten kopen, omdat daar alleen maar Lisp in werkt? Stop dan nu!

U kunt nu ook Lisp in AutoCAD LT gebruiken!!

Niet alleen Lisp maar ook 3D tekenen in AutoCAD LT is nu mogelijk.

Ga voor meer informatie naar http://software.codocad.nl/ "

Tja, nu weet ik het niet meer...? Klopt het wat ze hier zeggen?

Dnereb

Ja het is mogelijk, maar het is wel beperkt.
Dat software die daarvoor gebruikt wordt komt van http://www.opendesign.com/
Er zijn wel beperkingen vooral ondersteuning van nieuwe mogelijkheden kan lang duren. En dingen die wel in Acad kunnen, kunnen niet altijd in die programma's.

Autodesk probeert natuurlijk Opendesign zoveel mogelijk problemen te geven o.a. door de steeds veranderende manier om een tekening op te slaan. Het kan dus wel maar verwacht wel beperkte mogelijkheden en soms moeizame ondersteuning.

Er zullen natuurlijk ook dingen mogelijk zijn die Autocad niet heeft/kan.
Als ik jou was zou ik van Codocad een proefversie vragen (Met Acad LT 2006 meegeleverd) om de look and feel te testen.
Mocht dat niet kunnen dan kan je het beter laten.

Guus

Waarom niet meteen de Autodesk Inventor Serie's aangeschaft daar zit Autocad-Autocad Mechanical-Autocad Meachanical  Desktop en inventor in.
Dan heb je meteen een sterk 2D en 3D pakket.

Guus

yoin