FastFiber

probleem met circular hole pattern cutout

Gestart door hk51, ma 30 01 2006, 22:41:22

Vorige topic - Volgende topic

hk51

Beste Leden ,

ik wil in een schijf met een diameter van 53 mm aan de kopse kant  op een steek van 44,4 mm
20 x een 5,5 mm gat maken ( circular hole pattern )

Alles geprobeert,maar het wil niet lukken,

Graag een stap voor stap uitleg hoe ik dit moet doen !!!

Solid edge versie V16

gr Ton

julien

Ik teken met V18, maar zo groot zal het verschil niet zijn.

Je tekent eerst je schijf en dan het eerste gat met een hole cutout.
Nu klik je op de 'patern' knop.
Klik op het gat gevolgd door het groene v'tje.
Klik op het vlak waarop de patern moet zijn.
Nu moet je nog klikken op 'Cirkular patern' want als je laatst een rectangular gebruikt hebt staat dit nog actief.
Vervolgens moet je je steekcirkel tekenen.
Hierna kan je achter 'Count' (boven) '20' typen.
Return -> finish en 't is klaar.

hk51

Hallo,

Een zeer goede en duidelijke uitleg,exact zoals ik het vanaf het moment probeer !!

Het gaat allemaal goed totdat ik de verdeling (standaard op 4) ga veranderen naar 20

Als ik voor de 4 het getal 20 invoer en dan met delete het getal 4 verwijder
en da op finish klik,dan komt de part weer in de iso afbeelding,echter zonder de 20 gaten !!!

Als ik bijvoorbeeld voor de 4 alleen een 1 plaats dus geen delete van de 4

er staat dus een verdeling 14, dan finish.

Daarna komt de part weer in de iso afbeelding, nu wel met de 14 gaten !!!

Zou het selectievlak voor de verdelingen soms blanco moeten zijn ?,zodat ik gelijk die 20 verdelingen kan intypen zonder eerst die 4 te deleten ?

Wat wel lukt is om niet te kiezen voor verdeling in getallen , maar om in het vakje ernaast te kiezen voor verdeling in graden , dus 18 graden ingevoerd . dan finish .

Weer in de iso afbeelding met de 20 gaten!!!

Rara waarom ik bij het invoeren van het getal 20 ( waarbij ik dus die 4 moet verwijderen) geen goede hole pattern cutout krijg ???/

In ieder geval bedankt voor de uitleg !!!!

gr Ton

julien

Misschien eens een update binnen halen.
Ik heb wel al gemerkt dat de 'delete' toets soms problemen geeft maar wanneer je je cursor achter het getal zet en de 'backspace' toets gebruikt alles goed gaat.  :shock:

hk51

De cursor achter het getal zet en de 'backspace' toets gebruikt  daarna getal 20 ingevoerd.

Probleem opgelost !!!!!!!!!!!

Mijn dank is groot !!!!!!!!

gr Ton.

AHA-D

Als je in het invulvak klikt is de bestaande waarde meestal "blauw gekleurd", of sta je m.a.w. in volle ''invoer"-mode. Elk getal dat je dan intypt overschrijft volledig wat er staat. Als het niet zo is, dan blijft je vak wit. Je ziet je cursor verschijnen en staat in 'edit'-mode, waarbij je dus stuksgewijs editeert wat er al staat. Als je dubbelklikt in een 'edit'-veld kom je van de ene mode in de andere. Er voor zorgen dat het invoervak altijd 'blauw' staat vermijdt dat je de delete of backspace moet gebruiken.

Alex

PS
Het zelfde geldt voor 'properties' in sommige vakken staat in de templates een spatie, in andere niet. Bij het invullen valt het niet altijd op, maar bij de uitlijning in een tabel soms wel. Als je hier ook zorgt voor een volledige selectie van het veld overschrijf je ook alles wat er stond.

In het toegevoegde voorbeeld is de situatie in het bovenste invoerveld diegene die je de minste moeite bij het invoeren oplevert.

hk51

Heb ik gelijk geprobeerd , werkt perfect .

Dit zijn tips waar ik heel veel aan heb !!!

Ik ben in contact gekomen met Solid Edge V 16, door een vriend uit Zwitzerland die mij het een keer op zijn laptop liet zien.

Voor die tijd wist ik niet eens wat cad/cam betekende,en had ik niet eens een computer.

Ik ben instrumentmaker en geen computer freak.

Tegenwoordig werk ik op de laptop van mijn vriend ,en ben dus gaan experimenteren met SE,omdat ik dus geen les/instructie heb gehad moet ik alles zelf uitzoeken.

Het is dus heel goed mogelijk dat ik vragen stel waarbij een SE "expert" denkt nauw die Ton ,die begrijpt er  ook geen moer van, dit wordt immers in de basis lessen uitgelegt !!!

Dus bij deze nog even mijn dank voor de spontane reacties .

gr Ton

julien

Voor jou had ik dus beter verder gegaan met
http://se.cadsite.be/

Misschien als ik nog eens heel veel zin heb...
Tot dan kan je hier altijd terecht met je vragen, we zullen je altijd proberen te helpen.  :wink:

AHA-D

Vergeet ook de tutorials niet die je onder 'Help' terugvindt. Als je die eens allemaal doorloopt heb je een goeie basis en inzicht in de typische werkwijzen en mogelijkheden.

Alex

FastFiber