yoin

bart

ik heb mijn hotmail adres zichtbaar gemaakt in de gebruikerslijst (lees ik lang niet zo vaak als het forum)

Je kan een netwerk lokatie in het zoekpad van autocad opnemen

Heb je mnu menu met de tekstverwerker geschreven ?
De wijzigingen gemaakt in autocad gemaakt worden alleen in het mns menu verwerkt (je kan ze zelf in het mnu menu plakken)

Heb je al gecontroleerd of de juiste bibmap zijn beschreven
Dus iets van onderhoek.bmp  en niet iets van  icon1478.bmp (dan is het icon niet goed opgeslagen en gebruik je een soort tempfile)
en moet je deze tekst even vervangen door onderhoek.bmp
in je menu

als je door jouw geschreven menu's voor andere gebruikers read only moeten zijn (heb ik zelf een pest hekel aan) dan kan je ook alleen het mnc en het mnl menu verspreiden het mnc menu is door de gebruikers niet aan te passen.

Wil je echter je collega's een beetje proberen te betrekken bij dit soort dingen (twee wetene meer als een)
Dan zou ik de bestanden gewoon op elke pc plaatsen incl. de bitmaps
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Raton

Ik heb het gele menu gewoon in autocad zelf gemaakt want dan hoef ik niet met die code's te werken....

Als ik dan de mnu file open waarin ik mijn programma via autocad heb geschreven staat er niet zo vele in, alleen de naam van de menu group zeg maar, anders files als mnu files zie ik niet staan in de map waarin ik mijn menu group heb gemaakt...

Anonymous

een in autocad gemaakt menu werkt alleen goed op de computer waar hij is geschreven (bij xp zelfs alleen als hij door de gebruiker wordt geopend die hem heeft opgeslagen)

indien het menu door meerdere gebruikers moet worden gebruikt dient het in een tekstverwerker te worden bijwerken anders weet je gewoon niet welke bitmaps je moet gebruiken.

je hoeft hiervoor maar aan een paar simpele dingen te houden (in de help staat ook uitvoerige uitleg)
als je e.a een beetje doorkrijgt gaat veel sneller doordat je hele stukken kan kopieren en allen een paar stukje moet aanpassen

Je kunt beter niet fisiek het zelfde menu bv. //server1/autocad/voorbeeld.mnu niet vanaf meerder plaatsen openen dit kan hele rare fouten tot gevolg hebben (je mns bestand en mnc bestanden worden elke keer als je een icon verplaats door autocad overschreven !

Raton

Dus je wilt zeggen dat ik mijn *.mns en *.mnc file eigenlijk een beetje moet "beschermen" tegen schrijven vanuit andere Computers???

Ik maak mijn programma voor mijn toolbar nou in Autocad zelf. Dan maakt hij 4 menu's aan waarvan ik de mnu en de mns in kladblok kan openen en wijzigen...

Als ik de mns file open dan kopieer ik deze inhoud rechtstreeks naar de mnu file omdat autocad alleen de mns file bijwerkt maar het bestand wat wordt geopend door andere gebruikers op een netwerk een mnu file is...

Nadat ik deze gegevens had gekopieerd kon ik mijn toolbar vanaf een andere PC gewoon gebruiken en werkte alles aan mijn toolbar.

Hardstikke bedankt mensen!!! Ik ben weer een stuk verder gekomen!