FastFiber

Autocad error

Gestart door Ruud, di 05 06 2007, 16:23:31

Vorige topic - Volgende topic

Ruud

Ik heb sinds kort autocad 2008 geinstalleerd (legaal). Nu kan ik het commando " -color " niet meer gebruiken in de lisp. als ik dit wel doe wordt autocad afgesloten.
Dit geldt alleen maar als het  - streepje gebruikt wordt. Ik denk dat er een .dll driver de oorzaak van is, maar ik weet niet welke. Wie kan mij helpen?

bart

Beste Ruud op dit forum gaan we er zonder meer vanuit dat je met legale software werkt.

Heb je ook de update's en hotfix's geinstalleerd ?
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Huib

In 2007 heet ie "color.dll". Maar als de zaak zover in het ongerede is geraakt, zou ik er hard over denken
om autocad maar in z'n geheel opnieuw te installeren.

Ruud

[update's en hotfix's  zijn allemaal geinstalleerd. Ik heb alle versie's van autocad eraf gegooid, opnieuw geinstalleerd maar ook dit wil niet helpen. Ook zonder het installeren van vesie 2007 en 2008.

Ruud

Met de color.dll is niets mis want de dialoogbox werk gewoon maar als ik de lisp oproep met -color gaat het fout. Ik denk dat het een .dll driver is die autocad achterlaat op de computer ook als je autocad uninstal. Ik denk dat deze door versie 2008 wordt vervangen

WebRacer

ik denk dat je gewoon 'color' kan gebruiken, het streepje mag volgens mij weg.
Bij mij werkt zowel 'color' als '-color' in lisp. (2008)
?

Ruud

Citaat van: WebRacer op wo 06 06 2007, 17:43:15
ik denk dat je gewoon 'color' kan gebruiken, het streepje mag volgens mij weg.
Bij mij werkt zowel 'color' als '-color' in lisp. (2008)

Ook dit had ik al geprobeerd maar dat werkt ook.

WebRacer

Citaat van: Ruud op wo 06 06 2007, 12:21:46
Met de color.dll is niets mis want de dialoogbox werk gewoon maar als ik de lisp oproep met -color gaat het fout. Ik denk dat het een .dll driver is die autocad achterlaat op de computer ook als je autocad uninstal. Ik denk dat deze door versie 2008 wordt vervangen

Ik bekeek de dll, daar staan verwijzingen naar register.... en daar zou ik afblijven.
ik denk dat er een confilict is tussen uw autocad en uw windows (toch geen vista?)
start-settings-software-remove acad  >> herstarten >> eventueel regcleaner >> nieuwe install
?

Ruud

Ik bekeek de dll, daar staan verwijzingen naar register.... en daar zou ik afblijven.
ik denk dat er een confilict is tussen uw autocad en uw windows (toch geen vista?)
start-settings-software-remove acad  >> herstarten >> eventueel regcleaner >> nieuwe install
[/quote]

Het herstarten en verwijderen heb ik al allemaal geprobeerd dus dat helpt niet echt. Maar de verwijzigingen naar het register heb ik nog niet geprobeerd. Ik kan alleen niet in het .dll bestaand kijken. heb jij hier een vieuwer voor zodat deze color.dll wel leesbaar is. Dan kan ik bij een andere computer kijken welke sleutels zijn aangepast door autocad 2008. Alvast bedankt voor je hulp.

yoin