yoin

Matthias

Hello

Ik zit met klein probleempje inzake quick select. Ik heb bijvoorbeeld tekening waar veel hoogtelijnen in moeten komen. Ik teken deze steeds met polylines in 'hoekige' vormen en maak er dan allerlaatst overal 'splines' van om een mooi vloeiende beweging te bekomen.
Probleempje is nu dat ik met quick select al de lijnen wel kan selecteren maar niet in één maal kan veranderen van polyline naar spline, ik moet dit nu allemaal één voor één doen --->pe..m...en alle lijnen aanklikken (als je weet dat dit er soms in de honderden zijn is dit vrij irritant.... :lol:)

Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel...

Dank bij voorbaat
Landschaps- en tuinarchitect

Reimer

Beste Matthias,

een collega vertelde mij onlangs over het commando ssx. Na enig puzzelen ben ik er achter hoe ik deze moet gebruiken.

Command: ssx

Select object <None>:
selecteer een polyline
Current filter: ((0 . "LWPOLYLINE") (8 . "0") (39 . 0.0) (210 0.0 0.0 1.0))
Enter filter option [Block name/Color/Entity/Flag/LAyer/LType/Pick/Style/Thickness/Vector]:
druk op enter voor alle pline's in je tekening

5 found.

Door een object te selecteren weet het commando welke type object jij zoekt. Met de filter options kun je nog aanvullen eigenschappen opgeven. Na het commando is er ogenschijnlijk niets veranderd. Echter acad onthoud de selectie. Je kunt nu PE starten en M (multiple) geven. Bij select objects kies je nu P (previous) en de voorafgaande selectie wordt gekozen.

Het commando ssx kan ook transparant gebruikt worden in het PE commando (gebruik 'ssx).

Succes
Reimer

Matthias

Alvast bedankt Reimer!
Ik zal dit dadelijk even proberen...
Landschaps- en tuinarchitect

Manu

Reimer,

Da's een héél mooi commando (ssx)... vreemd genoeg vind ik er in de helpfunctie van autocad niets van terug....?!?
Anyway, thanks for sharing this!  :D :D

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Reimer

Ik kon het ook niet vinden in de help. Toch staat er iets geschreven. Start het commando ssx en druk dan op F1. Nu krijg je wel een help over dit onderwerp.

Reimer

bart

Citaat van: Manu op di 15 05 2007, 17:02:24
Reimer,

Da's een héél mooi commando (ssx)... vreemd genoeg vind ik er in de helpfunctie van autocad niets van terug....?!?
Anyway, thanks for sharing this!  :D :D

groeten,

Manu

ssx is een expresstool
deze commando's vind je in de apparte help van de express tools
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

yoin