FastFiber

Excel en AutoCAD

Gestart door Eddie, vr 19 03 2004, 15:03:05

Vorige topic - Volgende topic

Eddie

k ben opzoek naar mensen of instanties die mij opweg kunnen helpen met betrekking op VBA. Dit is Visual Basic for Applications, en hiermee kun je programmeren in AutoCAD.  
Ik ben een student van de hogeschool van Amsterdam en studeer momenteel af bij Stork Thermeq te Hengelo. Hier heb ik een opdracht waarbij ik Excel koppel aan AutoCAD. Ik geef in Excel punten aan en via VBA laat ik deze
punten vertalen naar lijnen, boogstukken, circels en ellipsen in AutoCAD uitzetten.  
Echter loop ik een aantal keren vast, en er is eigenlijk erg weinig te vinden over VBA en AutoCAD. Over de programma's afzonderlijk zijn zat boeken te vinden alleen over een combinatie van beide is erg weinig terug te
vinden.  
Daarom is mijn vraag of u meer over VBA weet en of u anders andere mensen of instanties weet die mij hiermee verder kunnen helpen.

bart

Mijn vba kennis is niet zo groot

Wel weet ik dat er in de help van autocad 2002 behoorlijk uitgebreid op vba wordt ingegaan (in het engels uiteraad)

je moet hiervoor wel zorgen dat  autocad (2002) volledig is geinstalleerd
(de vba help wordt bij een standaard installatie niet op de hd geplaatst)

als je al over wat basis kennis beschikt moet je hier absolut een heel end me komen

verder lijkt het mij zinvol om een voorbeeld  op internet op te zoeken
(google geeft ruim 100 treffers op vba +autocad +excel +import)

dus  daar zit vast wat voor je bij
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Anonymous

beste, ik kan je 1 boek zeker aanraden, daar heb ik toch veel uit geleerd:
AUTOCAD 2004 (ook beschikbaar 2002,2000,..) van ir. R. boeklagen. (website : www.cadcollege.com) hierin vind je een uitgebreide uitleg over autocad, lisp en vba-programmeren, alsook invoegen in excel, acces,...
Echt alles dus, zelfs iets te veel voor alles te kennen (1600 blz)

Joop

Enkele zeer goede tutorials staan op //www.AfraLisp.com op de tutorial pagina. Voor beginners en gevorderden.
Wel engels.

Succes,

Joop
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

skylar

hoi eddie,

geef eens iets meer informatie, waar je op vastloopt, :shock:
mischien dat we dan wat gerichter kunnen helpen.

groetjes skylar

Remo

@eddie
Er zijn wel goede boeken te vinden hoor.
Tijdens mijn laatste vakantie in Amerika vond ik toevallig een goed boek over AutoCAD en VBA in een boekwinkel.

heet: VBA for AutoCAD 2002  writing AutoCAD Macros  van Jeffrey E. Clark
ISBN 0-13-065201-6
en vaak is er ook hulp op het net:  google vba sample en het stukje code waar je iets over wilt weten.
En langs surfen bij www.cadcollege.com bij Ronald Boeklagen wil soms helpen.

FastFiber