yoin

Markske

Hoi,

ik ben net overgeschakeld op ACAD2008 en de kleine probleempjes zijn begonnen  :(

bv. als ik "Layer Properties Manager" wil gebruiken, dan verschijnt deze window niet.
pas als ik één of twee keer op escape druk kan ik weer verder gaan met tekenen...
ik veronderstel dat het venster zich buiten m'n bureaublad opend.
hoe krijg ik dit in orde?

alvast bedankt!!!

groetjes, Markske

Markske

ik heb al wel gevonden hoe je dockable windows kunt terughalen:
http://lynn.blogs.com/lynn_allens_blog/2007/01/an_autocad_hip_.html

maar het "Layer Properties Manager"-vester is volgens mij geen dockable window...

Manu

Markske,

Indien het window buiten je beeld opende :

* geef in de commandoregel : ._LAYER (layer propertieswindow opent nu, maar jij ziet het nu blijkbaar niet)
* druk vervolgens Ctrl + Spacebar ( desnoods een paar keer.. er opent dan een windowsvenstertje met o.m. vorig formaat, verplaatsen, formaat wijzigen.. etc
* kies met je pijltjestoetsen ' verplaatsen'
* positioneer met de pijltjestoetsen het layer properties window weer 'binnen' je beeld..

laat je weten of het lukte?
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Markske

Citaat van: Manu op do 19 04 2007, 10:51:32
Markske,

Indien het window buiten je beeld opende :

* geef in de commandoregel : ._LAYER (layer propertieswindow opent nu, maar jij ziet het nu blijkbaar niet)
* druk vervolgens Ctrl + Spacebar ( desnoods een paar keer.. er opent dan een windowsvenstertje met o.m. vorig formaat, verplaatsen, formaat wijzigen.. etc
* kies met je pijltjestoetsen ' verplaatsen'
* positioneer met de pijltjestoetsen het layer properties window weer 'binnen' je beeld..

laat je weten of het lukte?

Hey Manu,

dankzij u is het in orde  :D

maar... in plaats van Ctrl + Spacebar is het Alt + Spacebar
daarna is het even spelen met de pijltjes-toetsen en floep... daar kwam gelijk m'n "Layer Properties Manager"-venster :mrgreen:

Heel interessante tip!!!
niet alleen voor AutoCAD-vensters, maar waarschijnlijk ook voor alle vensters  :wink:

Dank je wel!!!

Groetjes, Markske

Manu

AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Reimer

Wel erg interessant inderdaad. Ik heb de blog van Lynn Allen eens gelezen. Ook erg handig wanneer het niet zo zou zijn dat juist mijn CUI-venster steeds uit beeld is wanneer ik het tweede beeldscherm van mijn laptop afkoppel. Verder is het ook nog eens zo dat deze niet wordt afgesloten als ik op ESC druk. Per ongeluk ontdekte ik dat het CUI-venster wel verdwijnt wanneer je het bureaublad weergeeft (windowstoest+M) en vervolgens teruggaat naar acad. Erg bijzonder allemaal.

Ik ben erg blij met de oplossing van Manu.

Reimer

FastFiber