yoin

wim3940

Ik zou graag mijn 3D ontwerp in Gouroud shade modus afdrukken, of toch delen ervan. Het jammere is dan dat de contourlijnen bijna onzichtbaar zijn. Heeft Autocad ergens een functie die het contrast van deze lijnen opvoert? Zodat je in feite hetzelfde 'raster' hebt als met de functie hide, maar dan met ingekleurde solids?

AHA-D

Een "shaded" beeld opslaan en daar dan een "hidden line" beeld overheen leggen (met masker, dus zonder achtergrond) kan een alternatief zijn. Helaas wel buiten je applicatie.

Alex

Reimer

Wat AHA-D voorsteld kan volgens mij wel wanneer je twee viewports over elkaar heen zet. De ene met een shaded view en de andere hidden. (Zie bijlage).
Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Als ik in de help van acad 2007"gouraud" intik, dan krijg ik: "GouraudWithEdges shading option". In de weergeven tekst gaat het volgens mij alleen maar over de 3Dorbit.

Reimer

wim3940

Citaat van: Reimer op di 24 04 2007, 16:14:30
Wat AHA-D voorsteld kan volgens mij wel wanneer je twee viewports over elkaar heen zet. De ene met een shaded view en de andere hidden. (Zie bijlage).
Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Als ik in de help van acad 2007"gouraud" intik, dan krijg ik: "GouraudWithEdges shading option". In de weergeven tekst gaat het volgens mij alleen maar over de 3Dorbit.

Reimer

Dank je voor het antwoord. Zit je bijlage er ergens bij?

Reimer

:oops: Vautje...

In het printvoorbeeld wordt e.e.a. zichtbaar.

Reimer