FastFiber

DWG converteren naar DXF12 : Polyline naar lines?

Gestart door teake, di 06 03 2007, 12:34:08

Vorige topic - Volgende topic

teake

Hallo,

Ik gebruik Acad2004 en Cadvance 6 naast elkaar. Tekeningen die ik in DWG binnen krijg wil ik vaak overzetten naar Cadvance via DXF. Dat gaat vaak goed. Maar ook heel vaak leest cadvance de DXF file niet.

Ik denk dat dat komt door de polylines en blocks.  Blocks kan ik exploderen (hoewel hij heel vaak aangeeft dat het groups zijn). Maar die polylines: hoe kan ik álle polylines in één keer omzetten naar losse lijnen?

Alvast bedankt,

Teake

jo-king

command: FILTER
select filter: POLYLINES
ADD TO LIST
APPLY
select objects: ALL
<ENTER>

nu heb je alle  polylines in de tekening geselecteerd.
EXPLODE
en het zijn lijntjes :)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

teake

Filter kent hij niet, maar met qselect werkt het wel. Alle polylines geselecteerd en explode gedaan. Weer die melding van "u kunt beter divide group gebruiken". Maar het werkt wel. Polylines zijn weg.

ff purge gedaan, alles gepurged.

Nu opslaan als DXF: daarna proberen te importeren... K*T... WEER niet!

Wat kan er nog meer fout gaan?

Active_Immun

Hey,

Ondanks dat ik Cadvance niet ken, misschien dat dit je erbij kan helpen:
Komt van de website van Cadvance zelf. Bij Downloads > Tools, Drivers > Macro
dwg2cv : Converts Autocad DWG Files to CADVANCE SYM or VWF files on mass.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

teake

Thanks! ff getest uiteraard.... nope. niente resultate...

Ik heb net één lijn uit de autocad tekening geplakt in een nieuwe tekening. Die als DXF opgeslagen, en vervolgens geprobeerd te lezen: werkt niet. Ik dacht dat de grootte en probleem was, maar ook niet dus.

Fijn.... al die verschillende pakketten en formaten. 't lijkt Babel wel. Nou heb ik helaas nog geen oplossing

hulpje

Citaat van: teake op di 06 03 2007, 12:34:08
Hallo,

Ik gebruik Acad2004 en Cadvance 6 naast elkaar. Tekeningen die ik in DWG binnen krijg wil ik vaak overzetten naar Cadvance via DXF. Dat gaat vaak goed. Maar ook heel vaak leest cadvance de DXF file niet.

Ik denk dat dat komt door de polylines en blocks.  Blocks kan ik exploderen (hoewel hij heel vaak aangeeft dat het groups zijn). Maar die polylines: hoe kan ik álle polylines in één keer omzetten naar losse lijnen?

Alvast bedankt,

Teake

Groups kan je opheffen via group.
Het helpt je nu niet verder, maar dan weet je dat ook weer.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

teake

Citaat van: hulpje op di 06 03 2007, 14:16:44
Groups kan je opheffen via group.
Het helpt je nu niet verder, maar dan weet je dat ook weer.

Richard

Ok, thanks. De koppeling van electrolux aan Autocad veroorzaakt die vreemde groups melding denk ik. Maar ik ga wel weer verder knoeien. Dank zover.

teake

HOERA!!! hoe simpel kan het zijn..... cadvance kan niet overweg met de lange paden naar meerdere directories diep. Dus gemaakte DXF files een paar directories hoger gezet en klaar is klara!!

(nog steeds mede dankzij het opbreken van de poly lines denk ik....)

yoin