FastFiber

aanpassen van menu's

Gestart door fcbsam, wo 21 02 2007, 16:48:12

Vorige topic - Volgende topic

fcbsam

heey,

ik wil een menu in AutoCAD 2000i aanpassen. Hoe doe ik dit? Ik heb de verwijzing naar het menu gevonden in mijn mnu en mns bestand maar ik moet mijn venster dat erop komt nadat ik hierop klik aanpassen. Het enige dat ik zie is >c>c>p en dan het commando dat het venster opent. Kunnen jullie mij helpen? Hoe kan ik dit aanpassen?

Bedankt op voorhand

greetz

Sam

Gene

Veel hangt af van wat je wil aanpassen, verduidelijk even je vraag

fcbsam

Wel het zit zo. Ik hew een menu. Als ik deze menu open dan komt er een scherm tevoorschijn. In dit scherm kan je vannalles aanpassen aan de parameters van de tekening. Als ik in dit scherm op een knopje klik opent er een nieuw scherm waarin ik nog gegevens kan ingeven. Hierin wil ik zorgen dat die gegevens die men moet ingeven dat ze voor geprogrameerd zijn. Nu type je daar maar in wat je wilt. Ik wil een keuze hebben, jeweetwel met zo een pijltje. Hoe moet ik dit doen? Ik werk met AutoCAD 2000i.

Bedankt voor de hulp

Sam

bart

Citaat van: fcbsam op do 22 02 2007, 15:04:45
Wel het zit zo. Ik hew een menu. Als ik deze menu open dan komt er een scherm tevoorschijn. In dit scherm kan je vannalles aanpassen aan de parameters van de tekening. Als ik in dit scherm op een knopje klik opent er een nieuw scherm waarin ik nog gegevens kan ingeven. Hierin wil ik zorgen dat die gegevens die men moet ingeven dat ze voor geprogrameerd zijn. Nu type je daar maar in wat je wilt. Ik wil een keuze hebben, jeweetwel met zo een pijltje. Hoe moet ik dit doen? Ik werk met AutoCAD 2000i.

Bedankt voor de hulp

Sam

probeer eens een paar schermafdrukken te plaatsen
e.a lijkt meer op een lisp met een dcl scherm dan op een menu zo te lezen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

fcbsam

inderdaad ik ben voor het moment Vlisp aan het leren zodat ik het kan aanpassen. Ik wil wel een print screen invoegen maar euh... Hoe doe je dat?

Sam

bart

Citaat van: fcbsam op vr 23 02 2007, 08:32:03
inderdaad ik ben voor het moment Vlisp aan het leren zodat ik het kan aanpassen. Ik wil wel een print screen invoegen maar euh... Hoe doe je dat?

Sam

Het is dus geen menu

dan kan je beter je code uploaden
de hulp zal dan een stuk gerichter kunnen zijn.

onder extra opties in (onder aan het reactie of antwoordscherm)
kan je een bijlage uploaden
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

fcbsam

Als ik op die knop 7 klik (rechts) Kom ik in het scherpje dat je links ziet. Daarin moet ik bij "omschrijving"de keuze laten maken. dus met zo een pijltje rechts. Als ik het goed versta is dit een list_box commando. maar waar moet je dit commando plaatsen? In het dcl bestand? Hoe bouw ik dit op?

Bedankt voor de hulp!

Sam

fcbsam

of popup_list :?

als ik de dcl aanpas moet de lsp dan ook aangepast worden?

bart

: popup_list {
label = "geefheteennaam";
   key = "lijstnaam";
   edit_width = 7;
      }

de lijst defineer je in de lisp

de lisp en de dcl horen bij elkaar je moet ze dus waarschijnlijk beide aanpassen
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

fcbsam

:popup_list {
       label = "Omschrijving";
       width = 16;
       list = "\Houtsp.plaat MUF\nHoutsp.pl. MUF met vellingkant\nH.sp.pl. MUF wit gegrond\nNaturspan-0\nNaturspan-0 met vellingkant\nNaturspan-0 wit gegrond";
       height = 40;
    }

ik moest de lisp niet aanpassen...

Bedankt hé!!!

Sam

bart

dat kan ook

maar als je meer soorten en/of
"als dan" constructies in de lijst wilt inbouwen stop ik dit zelf liever in de lisp
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

fcbsam

aah oké, Seg een klein detail. Als ik in die lijst het juist geselcteerd heb en dan weer sluit dan houd hij die keuze niet bij. hoe komt dit?

Sam

fcbsam

hoe moet ik die list definieren in mijn lisp file?

Sam

bart

(setq lijstnaam (list "100" "120" "140" ))

of

(setq lijstnaam '( "100" "120" "140" ))

Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

fcbsam

het lukt nog altijd niet. Nu definieer ik mijn lijst in mijn lisp file maar hij vind de namen niet terug dus staat er niets in de lijst. Dit is mijn lisp.

(defun HSB-DAKP-Plaat-edit ( / k j l TileVar Soort)

(new_dialog "HSB_PLAAT_EDIT" DAKP)

(setq Spaanderplaten '( "Houtsp.plaat MUF" "Houtsp.pl. MUF met vellingkant" "Houtsp.plaat MUF wit" "H.sp.pl. MUF wit gegrond" "Naturspan-0" "Naturspan-0 met vellingkant" "Naturspan-0 wit gegrond" ))
    (setq k 0)
    (setq j 0)
    (setq TileVar "")

(while (< k (strlen PlaatVar))
        (setq k (+ k 1))
        (setq l (substr PlaatVar k 1))
        (if (= l ";")
            (progn
                (setq j (+ j 1))
                (setq tile (strcat "PlaatVar" (itoa j)))
                (if (get_tile tile)
                    (set_tile tile tilevar)
                )
                (if (= j 3)
                   (setq Soort (atoi TileVar))
                )
                (setq TileVar "")
            );progn
            (setq TileVar (strcat TileVar l))
        )
    )
    (if (Not Soort) (setq Soort 1))
    (HSB-DAKP-Plaat-Image Soort)

(action_tile "cancel"
        "(setq HSB_OK nil)(done_dialog)"
    )

(action_tile "accept"
        "(setq HSB_OK 1)(HSB-DAKP-Plaat-OK)(done_dialog)"
    )
    (action_tile "Rechts"
        "(setq Soort (+ Soort 1))(if (> Soort 8) (setq Soort 1))(HSB-DAKP-Plaat-Image Soort)"
    )
    (action_tile "Links"
        "(setq Soort (- Soort 1))(if (< Soort 1) (setq Soort 8))(HSB-DAKP-Plaat-Image Soort)"
    )
    (start_dialog)

)

daar in het begin heb ik dus mijn lijst gedefinieerd (Spaanderplaten) dit is mijn dcl:

: popup_list {
      label = "Omschrijving";
      key = "Spaanderplaten";
      edit_width = 40;
      }

Weet er iemand waar dit stroef loopt?

1000 X bedankt voor de hulp

Sam

FastFiber