FastFiber

Tekenen gebogen lijn langs lijn einden

Gestart door erwin206, di 13 02 2007, 12:31:47

Vorige topic - Volgende topic

erwin206

Hallo

Ik wil graag een gebogen lijn (contour) teken langs een aantal lijn einden.

De bedoeling is dat de lijn deze punten volgt maar het wel een vloeiende lijn wordt (en eventueel iets afwijkt van de vaste punten wanneer nodig).

Ik heb dit eerst geprobeerd met een pline waarna ik met 'pedit' het commando fit aan de lijn heb gegeven. maar deze volgt niet vloeiend genoeg. Ook met een spline lukt het mij niet, maar dit omdat ik het commando niet goed afgesloten krijg waardoor de lijn altijd anders staat dan ik dat wil.

hoe en met welke lijn doe ik dit??

bart

pedit en dan spline in plaats van fit geeft een vloeiende lijn (die van de gekozen punten afwijkt)

als iets echt vloeiend moet zijn dan moeten de punten onderdeel uitmaken van een cirkel of een ellips
en kan je dus die commando's gebruiken om de lijn te tekenen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

Een spline afsluiten doe je door voor zowel het begin- als het eindpunt de gewenste richting aan te geven. Hierdoor kun je de lijn naar eigen inzicht afwerken.

Reimer

Matthias

Nadat de lijn is getekent en daarna bij properties--> Misc--> closed:no in yes veranderen helot soms bij mij.
Hierdoor krijg je een gesloten geheel en worden scherpe punten vermeden in het object.
Verder kun je natuurlijk ook punten tussenvoegen met pedit--> edit vertex--> insert en punt kiezen

Grtz Matthias
Landschaps- en tuinarchitect

FastFiber