yoin

Active_Immun

Vanaf 01.02.2007 is Design Review gratis ter beschikking gesteld voor iedereen.  :D

Je kan deze hier downloaden.

Heb ook de SP1 geprobeerd maar daar zijn nog probleempjes mee. Met onze leverancier gesproken en ging dit melden bij Autodesk.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

jo-king

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Active_Immun

Idd & YW

Daarnet onder citrix geplaatst en getest en werkt perfect.
Nu wachten op de volledige geupdate gratis versie 2008  :)

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

jo-king

zou dit opzettelijk gedaan zijn omdat windows VISTA standaard een DWF-viewer zou hebben (heb ik me wijs laten maken)

eindelijk de "doorbraak" van DWF tov PDF ?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Active_Immun

Ofdat VISTA standaard een DWF viewer heeft, geen idee.
Misschien deze blog eens bekijken over de voorgeschiedenis om het gratis te maken.

Laat ons hopen dat DWF der nu doorkomt. In onze mails met plannen staat de link er reeds bij met vermelding dat het gratis is  :)

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

julien

Ik stuurde plannen in dwg door met volgende onderschrift:

CiteerWanneer u autocad tekeningen (extentie dwg) wenst te openen zonder autocad kan dit met het gratis programma 'DWG True View' legaal te downloaden van:
http://www.autodesk.com/dwgtrueview

jo-king

Citaat van: julien op vr 09 02 2007, 11:23:24
Ik stuurde plannen in dwg door met volgende onderschrift:

CiteerWanneer u autocad tekeningen (extentie dwg) wenst te openen zonder autocad kan dit met het gratis programma 'DWG True View' legaal te downloaden van:
http://www.autodesk.com/dwgtrueview

mooi textje, maar ik ervaar dat veel "klanten" dit teveel moeite vinden, vermits ze zich moeten registeren om te kunnen downloaden; trueview is (dacht ik) +100MB en dan moeten ze het nog installeren.
op die tijd nemen ze de telefoon & vragen ze me om een "gewone PDF" door te sturen.

zucht :(
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Active_Immun

Inderdaad, en als ze't dan eindelijk toch hebben geinstalleerd, dan komen de systeemeisen eens kijken...  :P
Maja, dat de klanten niet up2date zijn met hun systemen... :x België valt nog mee, Frankrijk daarentegen... ServicePacks voor Windows ???? :x
'k hou mijn hart al vast voor Engeland, Gaan daar ook mee gaan beginnen in enkele maanden...

Enige probleem hier is dat we geen DWG meer kunnen uitsturen. Security Guidlines, leuk woord, maar das ook alles.

Zullen wel blijven aanmodderen  :( tot dit alles beetje ingeburgerd is zeker.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

jo-king

Citaat van: Active_Immun op vr 09 02 2007, 10:53:50
Ofdat VISTA standaard een DWF viewer heeft, geen idee.
Misschien deze blog eens bekijken over de voorgeschiedenis om het gratis te maken.

Laat ons hopen dat DWF der nu doorkomt. In onze mails met plannen staat de link er reeds bij met vermelding dat het gratis is  :)

GreetZzz,
mE!
8)

heb't effe opgezocht:
CiteerOp Autodesk University kondigde Autodesk een samenwerking aan met Microsoft Corp. om de DWF technologie naadloos te integreren met Windows Vista op basis van XML Paper Specification (XPS). Dit initiatief zal gebruikers de mogelijkheid geven om gedetailleerde DWF ontwerpinformatie te bekijken en te beheren zonder bijkomende downloads, Plug-ins of speciale Viewing Software.

DWF bestanden die gepubliceerd zijn naar de zogenaamde 'XPS specification' kunnen automatisch geopend en bekeken worden in Windows Vista, gebruik makend van de XPS Viewer. De Autodesk software zal ook voorzien worden van de mogelijkheid om DWF bestanden te publiceren naar deze XPS Specification.
Op deze manier kan je DWF tekeninformatie veel eenvoudiger uitwisselen !
na te lezen op http://pressreleases.autodesk.com/index.php?s=press_releases&item=161%3c/td%3e
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Active_Immun

Thx, Nice, kunnen de klanten met VISTA niet zeggen dat ze't niet kunnen bekijken  :) héhéhé

Deze link is ook eentje om eens op't gemak te lezen, DWF vs PDF

GreetZzz & Thx,
mE!
8)
CAD is my LSD

AHA-D

Citaat van: Active_Immun op di 13 02 2007, 09:24:52
Deze link is ook eentje om eens op't gemak te lezen, DWF vs PDF

GreetZzz & Thx,
mE!
8)
Toch niet echt een onverdachte bron, hé   :wink:

Feit blijft dat iedereen PDF kan lezen tegenwoordig (ingenieur, baas, secretaresse, ...) omdat het overal de facto op staat, terwijl je voor elke extra viewer om te beginnen al via de "system manager" moet gaan (toch in elk groot bedrijf) en dat zijn meestal "NJET"-mensen. En vooraleer alle bedrijven op Vista staan zul je ook nog een tijdje moeten wachten.

Er is ook de vraag of het gros van de "viewende" mensen behoefte heeft aan de uitgebreidere mogelijkheden van DWF.

Natuurlijk zou Autodesk liefst hebben dat DWF net zo ingeburgerd is als PDF, maar tussen droom en werkelijkheid is er een wereld van verschil ...

jo-king

Citaat van: AHA-D op vr 16 02 2007, 13:11:27

Natuurlijk zou Autodesk liefst hebben dat DWF net zo ingeburgerd is als PDF, maar tussen droom en werkelijkheid is er een wereld van verschil ...

Wetende wat Autodesk de laatste jaren heeft opgekocht, is het al net zo bezig als microsoft.
wetende dat deze twee nu samenwerken, gaan ze samen een waardige concurrent zijn voor Macintosh's PDF-formaat.

...stel..., straks komt Google ook nog met een variant op de markt ! mhuahaha
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller