yoin

DoblD

De plotter kiezen duurt op mijn pc ontzettend lang. Als ik mijn tekeningen wil plotten
druk ik op: File --> Plot...   en daar begint het al. Het duurt op z'n minst 2 a 3 minuten
voor het plotschermpje er voor komt. Als ik daarna de juiste plotter aanklik duurt dat ook
nog eens een halve minuut.

Ik heb zelf het idee dat het komt door dat ik op 2 netwerken actief (school/thuis) ben met
elk z'n eigen plotters. Dat de pc naar de plotters op school gaat zoeken als ik thuis ben
bijvoorbeeld en dat ie daar tijden mee bezig is omdat ie ze logischerwijs niet kan vinden.

Ik heb overigens geen idee hoe ik dat zou kunnen oplossen (plotter-list wissen?? en hoe zou
dat dan eventueel moeten??)

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben want als je 10 a 20 tekeningen moet uitprinten ben je
er op deze manier de hele middag aan kwijt  :x

Ohja ik werk op een Laptop (draadloos netwerk) met autocad 2007

mvg Durk   

Active_Immun

Hey,

Via draadloos netwerk kan het inderdaad wel even duren vooraleer je je plotters vindt. Eens nazien wat je verbindingssnelheid is van je netwerk en laptop.

Heb je volgende stappen al eens geprobeerd:
*2 profielen in AutoCAD (arg) waarbij je telkens een andere plaats opgeeft waar men de plotters vindt. Via Format-Options-Files kan je onder 'Printer Support File Path' de plaats (Printer Configuration Search Path) opgeven. als je dan een profiel hebt voor't school kan je hier die van't school plaatsten en bij het profiel voor bij je thuis kan je hier die van thuis zetten. vb C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Autodesk\AutoCAD2007\enu\Plotters\HOME of \SCHOOL ook de PMP files zo indelen (\HOME\PMP Files).
Om die profielen automatisch te laten opstarten kan je op je desktop 2 icoontjes maken met vb CAD THUIS en CAD SCHOOL. Enkel in je 'Target' onder 'properties' volgende bijzetten op't einde: /p "THUIS" waarbij THUIS de naam is van je AutoCAD profiel (arg).

*2 profielen om aan te loggen in windows met elk zijn plotters/instellingen

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

DoblD

Hallo,

Ik ben met de volgende stap bezig geweest.

Heb je volgende stappen al eens geprobeerd:
*2 profielen in AutoCAD (arg) waarbij je telkens een andere plaats opgeeft waar men de plotters vindt. Via Format-Options-Files kan je onder 'Printer Support File Path' de plaats (Printer Configuration Search Path) opgeven. als je dan een profiel hebt voor't school kan je hier die van't school plaatsten en bij het profiel voor bij je thuis kan je hier die van thuis zetten. vb C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Autodesk\AutoCAD2007\enu\Plotters\HOME of \SCHOOL ook de PMP files zo indelen (\HOME\PMP Files).
Om die profielen automatisch te laten opstarten kan je op je desktop 2 icoontjes maken met vb CAD THUIS en CAD SCHOOL. Enkel in je 'Target' onder 'properties' volgende bijzetten op't einde: /p "THUIS" waarbij THUIS de naam is van je AutoCAD profiel (arg).

Het gaat me allemaal iets te snel zoals je het nu uitlegt. Je begint met dat ik 2 profielen in AutoCAD (arg) moet maken. Ik weet niet waar ik dit kan doen. Als je me dit nog kunt uitleggen dan kom ik daarna bij de volgende stap. In de huidige situatie heb ik 'Printer Support File Path' gevonden via Tools-Options-Files. Ik neem aan dat dit 't zelfde is (Options stond niet onder Format). 'Printer Configuration Search Path' heb ik ook gevonden. Daar staat 'C:\Documents and Settings\Durk\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2007\R17.0\enu\plotters'. Moet ik hier dan \Home  achter zetten? Als ik dat doe zegt ie 'path does not exist. Are you sure you want to use this value?'  Moet ik dan gewoon op Yes drukken zodat er een nieuwe path komt, of gaat er iets mis?
Ik vraag me ook af hoe ik de PMP Files dan nog kan indelen. Moet ik dan op de zelfde plaats ('Printer Support File Path' --> 'Printer Configuration Search Path') ook nog \PMP files  typen? Dus: 'C:\Documents and Settings\Durk\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2007\R17.0\enu\plotters\HOME\PMP files'  ? 
En wat zijn de PMP files precies? En ik heb ook nog nergens ingedeeld welke plotters voor school zijn en welke voor thuis. Waar doe ik dat en wanneer?
En dan nog het laatste

De 2 desktop icoontjes zijn gewoon snelkoppelingen naar AutoCAD neem ik aan. Ik moet er gewoon 1 bij maken en ze beide een andere naam geven (school en thuis). Vervolgens onder 'eigenschappen' en dan bij 'doel'   "C:\Program Files\AutoCAD 2007\acad.exe" er nog \p "Home" achter zetten.
Er staat ook nog 'beginnen in' "C:\Program Files\AutoCAD 2007\UserDataCache\"  maar hier hoeft niets mee te gebeuren?

Ik hoop dat je je uitleg iets wilt verfijnen zodat ik beter snap wat ik moet doen.
Alvast bedankt voor je hulp

m.v.g Durk

Active_Immun

Hey Durk,

Geen probleem, zie bijlage met meer uitleg.
Indien niet leesbaar zal ik't moeten mailen.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

DoblD

Hallo Active_Immun

Het is bijna gelukt. Ik heb de profielen aangemaakt e.d. Die heb ik opgeslagen in een map in 'mijn documenten'. Ze heten THUIS.arg en SCHOOL.arg  Deze bestanden kan ik verder niet openen. 
Nu moet ik bij mijn snelkoppelingen bij het doel nog het profiel bijzetten. 
In je bijlage en ook in je 1e post staat dat dit er achter moet: /p "THUIS"
Het huidige doel is: "C:\Program Files\AutoCAD 2007\acad.exe"

Dat zou dan "C:\Program Files\AutoCAD 2007\acad.exe/p THUIS" moeten worden? Dit werkt niet...
Ik denk dat je de slash verkeerd hebt aangegeven maar
"C:\Program Files\AutoCAD 2007\acad.exe\p THUIS" werkt ook niet. Wat gaat er nog mis??

mvg Durk

bart

"C:\Program Files\AutoCAD 2007\acad.exe"_/p_THUIS
de _ staat voor een spatie
let op je profielnaam is hoofdlettergevoelig
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Active_Immun

Hey,

spatie tussen exe en /p

Kopieer dit naar het doel: (haakjes meenemen)
"C:\Program Files\AutoCAD 2007\acad.exe" /p "THUIS"

GreetZzz,
mE!
8)

Héhéhé, net te laat  :wink:
CAD is my LSD

DoblD

Oke, dat is gelukt

Nu denkt ik dat er nog iets mis is gegaan met de printer indeling, want de printers van school staat nog gewoon in de lijst van plotters als ik een tekening wil plotten met het 'thuis'-profiel. Nu is het zo dat ik wel een stuk of 10 plotters van school gebruik en in
C:\Documents and Settings\Durk\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2007\R17.0\enu\plotters zie ik geen een van de plotters staan.
Alleen de bestanden

-   Default Windows System Printer
-   DWF6 ePlot
-   DWG To PDF
-   PublishToWeb JPG
-   PublishToWeb PNG

en

-   Automatisch hp deskjet 920c op BENEDEN

(bij geen van deze bestanden staat er .pc3 achter)

Die laatste is onze thuis printer en heb ik in het mapje THUIS gedaan. Die andere weet ik niet wat dat zijn en heb ik in SCHOOL gedaan. Maar deze plotters staan ook nog altijd in de plotterlijst van het Thuis-profiel. In princiepe is er dus nog niks aan de plotterlijst veranderd.

De school printers kunnen wij gebruiken door ons via ons eigen pc aan te melden op een printqueue van de desbetreffende printer (aanmelden op \\printqueue01.lan.nhl.nl via start->uitvoeren) om vervolgens via een Release Station (pc waar je gebruikers naam en wachtwoord moet intikken) waarna er geld wordt afgeschreven en de plotter begint te plotten. De pc onthoud welke plotters je hebt gebruikt en zo staan er bijvoorbeeld de volgende plotters van school in de plotter lijst:

-   \\printqueue01.lan.nhl.nl\RC5032
-   \\printqueue01.lan.nhl.nl\RC9001

en zo nog een stuk of wat.

maar deze ben ik dus niet tegen gekomen in C:\Documents and Settings\Durk\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2007\R17.0\enu\plotters   

What to do?

mvg Durk

Active_Immun

Hey,

Denk dat je je extensies niet hebt opstaan, dit zijn in iedergeval de benamingen voor de pc3 standaard printers die AutoCAD zelf installeerd.

Deze zet je zowel in de thuis als school map:
-   Default Windows System Printer
-   DWF6 ePlot
-   DWG To PDF
-   PublishToWeb JPG
-   PublishToWeb PNG

Deze enkel bij thuis:
-   Automatisch hp deskjet 920c op BENEDEN

Nu moet je voor die andere ook een *.pc3 bestand aanmaken.
In folder C:\Documents and Settings\Durk\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2007\R17.0\enu\plotters zou normaalgezien ook een snelkoppeling moeten staan om een plotter toe te voegen. Doorloop deze met netwerk plotter als selectie en selecteer de plotter die je wil instellen. Dit moet je voor iedere plotter doen.

De plotters hier (\\printqueue01.lan.nhl.nl\RC5032 & \\printqueue01.lan.nhl.nl\RC9001) zijn plotters die via een netwerk worden beheerd en gedeeld. Als naam kan je best het laatste gedeelte overnemen of je geeft die plotter een eigen aanduiding. Deze blijven op je eigen pc staan.
info Om deze plotters terug te vinden ga je bij "printers en faxen" kijken. Daar zouden die moeten staan.

Nadat je van elke plotter die je gaat gebruiken een pc3 bestand hebt aangemaakt zal je zien dat die ook in je folder staan. Deze ga je dan verplaatsen naar de folder 'school'.

In Autocad (ypie  :)) ga je terug naar je optie scherm. Via het profiel tab kan je desgewenst nog je profiel selecteren en activeren.

Het thuis profiel, indien niet geactiveerd dit even doen. In het optie scherm ga je naar printers en plotters (Plot and Publisch). Hier zou je ergens (bij mij hier links op't scherm) een checkbox moeten vinden waarbij je de systeem printers kan verbergen. Zet deze aan.
Nu ga je terug naar profiel en exporteer je je thuis-profiel. In wezen heb je nu die wijziging van die plotters opgeslagen. Gebeurd normaal standaard maar toch...
Doe nu hetzelfde voor je school-profiel

Eventjes AutoCAD afsluiten en eens proberen met je thuis- en school-profiel via de snelkoppeling je sessie te openen. Als je nu wil afdrukken zouden enkel de gevraagde pc3 bestanden zichtbaar moeten zijn.

GreetZzz,
mE!
8)

Om op je vraag van PMP terug te komen: PMP = Plot Model Parameter, in dit bestand worden de gegevens opgeslagen van je eigen papierformaat die je in je pc3 bestand hebt aangemaakt alsook de plotter callibratie settings.
CAD is my LSD

DoblD

Hallo!

In mijn 'printers en faxen' staan alle printers die ik thuis en op school gebruik. Moet ik deze printers daar allemaal weghalen en indelen in mijn THUIS en SCHOOL map? Of moet ik via de Add-a-plotter Wizzard in 'C:\Documents and Settings\Durk\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2007\R17.0\enu\Plotters' de school printers opnieuw toevoegen? Dat laatste lukt nu even niet want t is weekend ;)

mvg
Durk

Active_Immun

Hey,

Alles van in 'Printers en Faxen' mag je laten staan.

Met de add a plotter wizard maak je nieuwe pc3 bestanden van die plotters aan die je dan gaat gebruiken.

Niet vergeten je systeem printers (=Printers en Faxen) in AutoCAD op verbergen te zetten.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

DoblD

Hallo!

Ik heb de systeem printers in mijn thuis-profiel verborgen en als ik nu ga plotten komt het plot schermpje er direct voor. De schoolprinters zitten nu ook niet meer in de Plot-list. De 1e keer dat ikde thuis printer aanklik duurt het nog 2 minuten voor ie de printer heeft gevonden. Vervolgens kan ik zonder wachten de 2e 3e 4e 5e 6e .....100e plot doen  :mrgreen: Dus dat is gelukt!

Nu zal ik op school nog proberen de school plotters toe te voegen. Ik heb thuis al even gekeken hoe de Wizzard werkt maar dat vond ik nog al ingewikkeld. Als ik voor 'netwerk plotter server'  kies en vervolgens '\\printqueue01.lan.nhl.nl\RC9001' invoeg moet in daarna 'Manufacturers' en 'Models' kiezen of op 'Have disk...' klikken. Zou je me hier nog wat weg-wijs in willen maken?

mvg
Durk

Active_Immun

Hey,

Voor die lijst op't school zul je toch al die stappen moeten doorlopen. :(
Het zou natuurlijk wel kunnen dat die pc3 bestanden reeds zijn aangemaakt op een pc van op't school. Dan kan je die gewoon kopieeren naar jouw string. :) Eens zien op zo'n pc onder -- C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2007\R17.0\enu\plotters -- of daar die pc3 bestanden zijn aangemaakt. Of je kan bij je leerkracht eens navragen of ze die ergens hebben staan.
Om te beginnen zou ik enkele die plotter(s) instellen die je nodig hebt.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

DoblD

Hallo!

Ik zal op school eens even een speurtocht doen naar de pc3 bestanden.
Zal ik ze zelf wel moeten toevoegen dan moet ik dus die stappen doorlopen maar ik weet niet precies wat ik waar dan moet invullen,
vandaar dat ik vroeg of je me hier enigszinds weg-wijs in kunt maken voor zover je dat weet.
Met die opties 'Manufacturers' en 'Models' of 'Have disk...' e.d.

mvg
Durk

Active_Immun

Hey,

Dit pad, "\\printqueue01.lan.nhl.nl\RC9001", welke plotter stuurd die aan? Is dit een HP, KIP, OCE...... Dit is de manufacture
Bij Models kan je het type terug vinden vb: deskjet 920c of een type nummer 7450A, dit nummer staat dan op de achterzijde van de plotter erbens in de buurt van het serienummer.
Als je de plotter niet terug vindt kan je steeds met een diskette of cd werken. Uiteraard kan je ook de driver voor de plotter van't net halen en die gebruiken om hier in te zetten. Wel opletten dat de driver voor AutoCAD is, sommige verdelers maken daar een onderscheid in.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

FastFiber