FastFiber

onnodige lijnen in hidden-view

Gestart door Markske, di 02 01 2007, 15:39:25

Vorige topic - Volgende topic

Markske

hoi,

weet er misschien iemand hoe ik bepaalde lijnen in mijn hiddenview kan weghalen? misschien een systeemvariabele of zo??
kijk maar eens even naar dit voorbeeld tekeningetje http://k.1asphost.com/Markske/hidden.dwg
op deze tekening kan je zien dat in hidden-view meer lijnen getoond worden dan er in werkelijkheid zijn.
ik weet dat deze lijnen aanduiden dat het hier om een cilinder gaat, maar ik heb ze er liever niet opstaan, terwijl ik de rest van m'n tekening wel als "hidden" wil laten zien.
iemand enig idee???

groetjes,
Markske

Guus

Je hebt waarschijnlijk het commando Facetres te hoog staan (0) of het commando facetratio.

Groetjes Guus

Markske

Citaat van: Guus op di 02 01 2007, 22:33:07
Je hebt waarschijnlijk het commando Facetres te hoog staan (0) of het commando facetratio.

Groetjes Guus

Bedankt voor je reactie Guus.
maar de lijntjes blijven  :(
systeemvar. Facetres kan ik spijtig genoeg niet op (0) zetten... en op andere waarden krijg ik lijntjes te zien (bij de ene al wat meer dan bij de andere)
ik heb de tekening maar even hertekend in iso-perspectief want ik moet ze vandaag afgeven.

toch bedankt voor je hulp  :D

groetjes, Markske

Reimer

In acad 2007 kan ik de visual style 3D hidden instellen. Deze geeft de cilinder zonder schuine lijnen. Het zelfde resultaat krijg ik als ik het commando shade geef en vervolgens hide toepas. Ik heb ook nog de visual style concepual gebruikt. Deze geeft een eenvoudige render weergave. (zie bijlage: 2D wireframe | 3D hidden | conceptual)

Reimer

hulpje

Probeer het eens met de variable SPLFRAME.
Deze staat waarschijnlijk bij jouw op 0.
Zet deze op 1.

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Markske

Citaat van: hulpje op wo 03 01 2007, 08:51:45
Probeer het eens met de variable SPLFRAME.
Deze staat waarschijnlijk bij jouw op 0.
Zet deze op 1.

Succes!

Richard

ik denk dat dit een oplossing is als je met surfaces & meshes werkt?
want ik zie bij mijn solids geen verschil...

Citaat van: Reimer op wo 03 01 2007, 08:43:37
In acad 2007 kan ik de visual style 3D hidden instellen. Deze geeft de cilinder zonder schuine lijnen. Het zelfde resultaat krijg ik als ik het commando shade geef en vervolgens hide toepas. Ik heb ook nog de visual style concepual gebruikt. Deze geeft een eenvoudige render weergave. (zie bijlage: 2D wireframe | 3D hidden | conceptual)

Reimer

dit zou het misschien wel kunnen zijn...
maar weet je misschien hoe ik die visual style 3D hidden in acad 2006 kan instellen?

groetjes, Markske

hulpje

Probeer het eens met DISPSILH.
Dan doet ie het wel goed.

Markske

Citaat van: hulpje op wo 03 01 2007, 10:58:01
Probeer het eens met DISPSILH.
Dan doet ie het wel goed.

yes!!! That's it  :D

ik heb wel m'n tekening in een ander blad moeten kopiëren (waarschijnlijk al te veel syst.var. veranderd  :wink:)
maar het werkt wel.

Dank je wel !!!

hulpje