yoin

Markske

Hoi,

Ik heb zojuist DWFviewer6.0 van Autodesk geïnstalleerd en ik heb daarover een paar vragen:
Klopt het dat je in deze versie geen lagen aan en uit kunt zetten?
En klopt het dat je het "Markup Tool" niet kunt gebruiken?

Ik dacht dat je dat vroeger wel allemaal kon  :(

De rede waarom ik met die DWFviewer wil gebruiken is dat ik dwf-bestanden wil bekijken, daarin lagen aan en uit kan zetten, eventueel layouts kan kiezen, opmerkingen erbij kan schrijven en dit bestand op kan slaan en afdrukken.

Wil ik hier misschien teveel???

Groetjes, Markske

julien

Markske

Citaat van: julien op do 30 11 2006, 11:34:47
Waarom 6 als versie 7 al uit is?
http://download.autodesk.com/esd/dwfviewer/installer/DWFViewer7_SP1.exe

Dank je wel julien,

en kan ik met versie 7 al die dingen doen die ik hierboven heb beschreven?

Markske

ik zie dat dit een installatiebestandje is voor SP1 (ServicePack 1 van Windows???)
wij hebben hier allemaal SP2 al geïnstalleerd...
heb je misschien ook een installatiebestand dat ook voor SP2 geschikt is???
want deze (DWFViewer7_SP1.exe) wil hij niet installeren  :(

Markske

Citaat van: Markske op do 30 11 2006, 12:06:14
ik zie dat dit een installatiebestandje is voor SP1 (ServicePack 1 van Windows???)
wij hebben hier allemaal SP2 al geïnstalleerd...
heb je misschien ook een installatiebestand dat ook voor SP2 geschikt is???
want deze (DWFViewer7_SP1.exe) wil hij niet installeren  :(

Sorry, ik was iets te voorbarig  :oops:
ik heb nu eerst DWFviewer7.0 gedownload (van Autodesk) en geïnstalleerd.
nadien heb ik dit bestandje DWFViewer7_SP1.exe erover laten lopen...
en alles zou nu perfect moeten werken...
behalve...
ik kan nog steeds geen layers aan of uit zetten, geen markups maken (vind ik in deze versie zelfs niet terug), ...

misschien is DWGviewer toch niet het programma dat ik zoek  :(

Markske

oké!!!

probleempje met de layers is opgelost  :wink:

blijkbaar moest ik het pc3-bestand van de zogezegde DWF-printer aanpassen.
bij custom properties kan je nog een hokje aanvinken "Include layer information"
't zijn dit soort kleine dingetjes hé  :wink:

allé, layerkes zijn opgelost... nu nog een mark-up tekstje kunnen bijschrijven  :D
iemand raad?

Active_Immun

Hey,

Opmerkingen kan je met de viewer niet toevoegen, daarvoor heb je Design Review (voorheen DWF composer) nodig. Doch dit is aan te kopen  :(
Meer info vind je hier.

GreetZzz,
mE!
CAD is my LSD

julien

Markske

Citaat van: julien op vr 01 12 2006, 09:34:37
Ik heb het nog niet getest, maar ben je hier iets mee?
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=6703438&siteID=123112&DCMP=ILC-DWG-PUV

Het programma DWG TrueView ziet er in ieder geval stukken beter uit dan die DWFviewer, ook veel meer mogelijkheden!!!
Maar het is en blijft een viewer (heeft dus wel de mogelijkheid tot printen en lagen aan/uit zetten, maar een kleine notitie maken en bewaren gaat hier niet mee)

Het andere programma DWG TrueConvert had ik al eens geïnstalleerd = om tekeningen gesaved onder een nieuwere ACAD versie om te zetten naar een oudere versie

bart

Citaat van: Markske op vr 01 12 2006, 12:54:46
Citaat van: julien op vr 01 12 2006, 09:34:37
Ik heb het nog niet getest, maar ben je hier iets mee?
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=6703438&siteID=123112&DCMP=ILC-DWG-PUV

Het programma DWG TrueView ziet er in ieder geval stukken beter uit dan die DWFviewer, ook veel meer mogelijkheden!!!
Maar het is en blijft een viewer (heeft dus wel de mogelijkheid tot printen en lagen aan/uit zetten, maar een kleine notitie maken en bewaren gaat hier niet mee)

Het andere programma DWG TrueConvert had ik al eens geïnstalleerd = om tekeningen gesaved onder een nieuwere ACAD versie om te zetten naar een oudere versie

Er zijn ook pro versie's van een aantal vieuwers beschikbaar waarmee dat wel kan
de exacte naam heb ik zo 1-2-3 niet (is niet bij te houden elke keer weer een andere naam :()
voor deze vieuwers moet je wel iets betalen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber