yoin

fho

Ik werk zowel met autocad thuis als op het werk, is er een manier om dezelfde werkbalken en toolpallets op beide computers in te stellen zonder die telkens helemaal te moeten aanpassen? Welke menu's moet je dan kopiëren en waar moet je die dan plaatsen? Of is dit op een andere manier mogelijk?
Filip

Manu

AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

hulpje

Ja, het is mogelijk om de zelfde instellingen zowel thuis als op het werk te gebruiken.
Alleen zijn het aardig wat handelingen die je moet verrichten.

Dit is niet zomaar in 1 berichtje te vatten.
Hoe goed is je kennis van AutoCAD?
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

fho

hulpje

Ok, het commando migrate tools ken ik niet, maar ik heb wel andere stappen voor je.

We beginnen met het bekijken van je huidige instellingen.
1. Je snelkoppeling, is die standaard of aangepast? (Mijn snelkoppeling start met mijn eigen *.dwt-file bijv.: "C:\Program Files\AutoCAD 2007\acad.exe"  /t "template" )
Een dwt file is een template, waarin je eigen lagen, tekststylen, dimstylen etc zitten.
2. De geladen menus. Deze kan je bekijken via menuload. Indien er eigen menus gebruikt worden, dan moet je via verkenner zoeken naar *.mnu + *.mns bestanden.
3. In je options, kan je op je laatste tabblad zien, of er een bepaald profiel actief is. Deze kan je via export overzetten naar je computer thuis. Dit wordt dan geregeld met een *.arg bestand. Via dit *.arg bestand, zouden ook alle pad-instellingen over genomen moeten worden, die je in je options op het 1e tabblad kan zien.
Is dat niet het geval, dan moet je deze padinstellingen even handmatig overnemen. (Ik doe er wel printscreen voorbeeldje bij!)
4. Verder heb je ook je plotterinstellingen nodig. Kopieer daarvoor eventueel *.ctb / *.stb files.
5. Heb je in al je menus, verwijzingen zitten naar dwg bestanden, zoals eigen kaders o.i.d., dan moet je ook al deze dwg bestanden meenemen.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen, als je ergens niet uitkomt, laat het dan even weten, dan gaan we gewoon stap voor stap alles doornemen.

Richard

fho

Ik zal alles eens rustig bekijken en dan laat ik je wel iets weten of het me gelukt is,
Alvast bedankt voor je hulp!
Groetjes Filip

hulpje

fho

Citaat van: hulpje op di 28 11 2006, 09:10:53
Ok, het commando migrate tools ken ik niet, maar ik heb wel andere stappen voor je.

We beginnen met het bekijken van je huidige instellingen.
1. Je snelkoppeling, is die standaard of aangepast? (Mijn snelkoppeling start met mijn eigen *.dwt-file bijv.: "C:\Program Files\AutoCAD 2007\acad.exe"  /t "template" )
Een dwt file is een template, waarin je eigen lagen, tekststylen, dimstylen etc zitten.
2. De geladen menus. Deze kan je bekijken via menuload. Indien er eigen menus gebruikt worden, dan moet je via verkenner zoeken naar *.mnu + *.mns bestanden.
3. In je options, kan je op je laatste tabblad zien, of er een bepaald profiel actief is. Deze kan je via export overzetten naar je computer thuis. Dit wordt dan geregeld met een *.arg bestand. Via dit *.arg bestand, zouden ook alle pad-instellingen over genomen moeten worden, die je in je options op het 1e tabblad kan zien.
Is dat niet het geval, dan moet je deze padinstellingen even handmatig overnemen. (Ik doe er wel printscreen voorbeeldje bij!)
4. Verder heb je ook je plotterinstellingen nodig. Kopieer daarvoor eventueel *.ctb / *.stb files.
5. Heb je in al je menus, verwijzingen zitten naar dwg bestanden, zoals eigen kaders o.i.d., dan moet je ook al deze dwg bestanden meenemen.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen, als je ergens niet uitkomt, laat het dan even weten, dan gaan we gewoon stap voor stap alles doornemen.

Richard

1. Ok, mijn autocad start nu ook met een template, dus dat is geregeld
2. Ik heb de geladen menu's gevonden en gekopiëerd, maar waar moet ik die nu plaatsen op mijn computer op mijn werk, gewoon laden bij menuload?
Er komen met de zoek functie zoveel verschillende menu's voor en ook dezelfde, maar in verschillende mappen, welke moet ik dan nemen en krijg ik dan ook dezelfde werkbalken op het werk (ik heb die namelijk thuis helemaal aangepast en zou die zo ook graag hebben op het werk zonder alles weer te moeten aanpassen)
3. Het arg-bestand heb ik ook gekopiëerd, dus dit moet ook ok zijn, denk ik
4. het ctb- bestand is ook gekopiëerd, waar moet ik dit nu plaatsen zodat het standaard wordt gebruikt?
5. dit begrijp ik niet
Ook heb ik per ongeluk je printscreen gewist, sorry voor de last, kan je mij nu vertellen hoe ik alles op mijn werk moet plaatsen?
Bedankt voor al de moeite en hopelijk vindt je het niet te erg om een beginnende freak op weg te helpen.
Groetjes Filip

hulpje

Ik ben ff druk, druk...
Morgen of overmorgen kan ik je weer even verder helpen.
p.s. printscreen staat gewoon nog op deze site.

Je hoort snel van me.

hulpje

We beginnen bij punt 5.
Voorbeeld: Ik heb een menu met verwijzingen naar een dwg bestand, bijvoorbeeld mijn eigen kaders met onderhoeken.
Neem ik deze dwg's niet mee naar huis of naar het werk, dan werkt het commando uit je menu niet meer, omdat de computer het bijbehorende bestand niet kan vinden.
Ik zal hier ook een printscreen van maken.
In deze printscreen zie je een venster, met daarin onze kaders en wat pc's. Dubbelklik ik nu op bijv. kader A4.dwg, dan wordt er een kader automatisch ingevoegd.
Staat dit kader niet op de pc, dan wordt het niet ingevoegd, dus moet je dat block wel mee nemen naar huis / werk.
Ik hoop dat het zo duidelijker is.

Punt 4: Zoek op je pc, naar CTB-files, deze staan of in C:\Program Files\AutoCAD 2005\Plot Styles of in C:\Documents and Settings\richardg\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2005\R17.0\enu\Plot Styles.
Via je options --> plot and publish zit ergens de optie, om je eigen CTB als standaard in te stellen. (Ik werk met 2007, dus daar zal e.e.a. iets anders zijn)
Verder geef je in je options --> files je locatie op van je CTB files. (Bij mij heet dat Plot Style Table Search Path en staat ingesteld op C:\Program Files\AutoCAD 2007\Plot Style)

Punt 3: Je moet nog wel het ARG-bestand importeren, dit doe je ook via je options, laatste tabblad profiles.

Punt 2: De locaties van je MNU / MNS files, mag je zelf beslissen, ik deze heb in de map C:\Program Files\AutoCAD 2005\Eigen Menus\... geplaatst.
Deze dien je inderdaad te laden met menuload.
Ja....., verschillende menus in verschillende mappen, welke is nu de juiste?
Ik zou beginnen met het kijken naar de files van de meest recente datum.
Of je unload je eigen menus en laad 1 voor 1 de verschillende menus, totdat je de juiste hebt gevonden. (Daarna de oude/foute bestanden weggooien)
En dan weer in de inmiddels bekende options-->files even de juiste zoekpaden toevoegen.

Zo, ik hoop dat je hier weer verder mee kan.

Richard

fho

Citaat van: hulpje op vr 08 12 2006, 10:53:49
We beginnen bij punt 5.
Voorbeeld: Ik heb een menu met verwijzingen naar een dwg bestand, bijvoorbeeld mijn eigen kaders met onderhoeken.
Neem ik deze dwg's niet mee naar huis of naar het werk, dan werkt het commando uit je menu niet meer, omdat de computer het bijbehorende bestand niet kan vinden.
Ik zal hier ook een printscreen van maken.
In deze printscreen zie je een venster, met daarin onze kaders en wat pc's. Dubbelklik ik nu op bijv. kader A4.dwg, dan wordt er een kader automatisch ingevoegd.
Staat dit kader niet op de pc, dan wordt het niet ingevoegd, dus moet je dat block wel mee nemen naar huis / werk.
Ik hoop dat het zo duidelijker is.

Punt 4: Zoek op je pc, naar CTB-files, deze staan of in C:\Program Files\AutoCAD 2005\Plot Styles of in C:\Documents and Settings\richardg\Application Data\Autodesk\AutoCAD 2005\R17.0\enu\Plot Styles.
Via je options --> plot and publish zit ergens de optie, om je eigen CTB als standaard in te stellen. (Ik werk met 2007, dus daar zal e.e.a. iets anders zijn)
Verder geef je in je options --> files je locatie op van je CTB files. (Bij mij heet dat Plot Style Table Search Path en staat ingesteld op C:\Program Files\AutoCAD 2007\Plot Style)

Punt 3: Je moet nog wel het ARG-bestand importeren, dit doe je ook via je options, laatste tabblad profiles.

Punt 2: De locaties van je MNU / MNS files, mag je zelf beslissen, ik deze heb in de map C:\Program Files\AutoCAD 2005\Eigen Menus\... geplaatst.
Deze dien je inderdaad te laden met menuload.
Ja....., verschillende menus in verschillende mappen, welke is nu de juiste?
Ik zou beginnen met het kijken naar de files van de meest recente datum.
Of je unload je eigen menus en laad 1 voor 1 de verschillende menus, totdat je de juiste hebt gevonden. (Daarna de oude/foute bestanden weggooien)
En dan weer in de inmiddels bekende options-->files even de juiste zoekpaden toevoegen.

Zo, ik hoop dat je hier weer verder mee kan.

Richard

Heel erg bedankt, dat ga ik eens uitproberen.
Laat wel weten of het helemaal gelukt is.
Groetjes Filip

fho

Ps richard bij mij zijn er wel geen printscreen's te zien, sorry, ik weet ook niet waar ik fout zit.
Filip

hulpje

Citaat van: fho op vr 08 12 2006, 11:16:16
Ps richard bij mij zijn er wel geen printscreen's te zien, sorry, ik weet ook niet waar ik fout zit.
Filip

Links onder mijn geplaats bericht zie je een klein paperclipje, als je dat paperclipje aanklikt, kan je het printscreentje downloaden.

fho

Beste Richard,
Het is me allemaal gelukt, hartelijk dank, als je het profiel importeert dan komen al mijn aanpassingen te voorschijn. Ik heb dan ook de menu's niet moeten laden enkel eentje die ik zelf gemaakt had.
Alle vijf punten zijn ok ook mijn toolpallets zitten bij de template, kan ik die ook importeren zonder met een template op te starten?
bedankt voor de hulp en de groeten
Filip

FastFiber