yoin

roel

Ik ben 3d modellen aan het maken om naar illustrator te halen. Nadat ik ze heb geplet met [setup profile] en ze naar mijn topview heb gekopieerd moet ik nu eerst alles via [boundary / polyline] aan elkaar bakken om het in illustrator verder te kunnen verwerken. Weet iemand een manier om dit sneller te doen zoals daar is [cookie cutter trim]. Ik bedoel een soort van [maak alles waar je een polyline kunt maken] of [maak van de hele selectie alle mogelijke boundary polylines] Dank btw acad2000

HofCAD

Citaat van: roel op di 31 10 2006, 09:08:53
Ik ben 3d modellen aan het maken om naar illustrator te halen. Nadat ik ze heb geplet met [setup profile] en ze naar mijn topview heb gekopieerd moet ik nu eerst alles via [boundary / polyline] aan elkaar bakken om het in illustrator verder te kunnen verwerken. Weet iemand een manier om dit sneller te doen zoals daar is [cookie cutter trim]. Ik bedoel een soort van [maak alles waar je een polyline kunt maken] of [maak van de hele selectie alle mogelijke boundary polylines] Dank btw acad2000

Beste Roel,

Een echt goed antwoord op je vraag kan ik je niet geven,
maar in de Express tools van AutoCAD 2000 zit het commando MPEDIT
waarmee je meerdere lijnen en bogen kan bewerken.
Indien je de lijnen en bogen selecteert dan kan je ze om laten zetten naar
polylijnobjecten en met de optie Join kun je deze laten aaneenrijgen met
een Join Type en Fuzz Distance.
In latere versies van AutoCAD is de mogelijkheid ook in het
commando PEDIT ingebracht met de optie Multiple.
Echter indien er meerdere mogelijkheden zijn, dan is het resultaat min
of meer willekeurig.

Met vriendelijke groet,
HofCAD CSI

PS Wat is [setup profile]?
Is dat het commando SOLPROF?

ACADcadabra

roel

beste hofcad, dank voor de reactie. ik moet echter precies werken en heel veel kleine onderdeeltjes "bakken". ik hoop dat iemand met veel verstand in de lisp afdeling (heb ik niet) kan bedenken. btw het is idd SOLPROF deze beschrijving krijg je bij zweven boven t knoppie  :wink:

FastFiber