FastFiber

cad 2005 met calcomp artisan 1025 plotter

Gestart door Fortuna, di 24 10 2006, 01:02:28

Vorige topic - Volgende topic

Fortuna

wie kan mij helpen met het instellen van de combinatie calcomp 1025 en cad 2005 onder windows xp.
ik heb van alles geprobeerd maar kom niet verder.
De test op de calcomp is goed !
Ht probleem is dus de combinatie en de instellingen van de calcomp

bart

wat heb je geprobeerd ?
waar heb je hulp bij nodig?
Heb je de plotter al onder windows xp toegevoed ?
is de plotter rechtstreeks aangesloten op de computer of plot je via een netwerk ?
Je hebt de interne testpagina van de plotter afgedrukt ? (deze test of de plotter werkt maar is geheel intern er zijn dus geen verbindingen nodig met de computer)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Fortuna

Hoi bedankt voor je reactie , ik heb eigenlijk al van alles geprobeerd!
De plotter is direct, via een 25 pins aansluiting op de LPT1 poort aangesloten op de PC.
Jk weet eigenlijk niet wat je bedoelt met toegevoegd aan windows xp, ik heb de calcomp 1025 aangewezen bij plottermanager in het autocad 2005 programma.
Wanneer ik de plotter funktie start wijst het progr elke keer naar een map voor het opslaan van een PLT file terwijl deze funktie, plotten naar file, niet staat aangevinkt, wanneer ik uiteindelijk dan zeg, opslaan, komt er helemaal niets in de map en is de printfunktie afgelopen.
Er gaat dus geen plot-signaal uit via de poort naar de plotter, terwijl de plotter wel gereed staat op online om te ontvangen!
De plotter staat zoals in het instruktieboek omschreven ingesteld op PCI format parameters volgens autocad  9600 Baud -- 7bit --1 stopbit---even parity---Ack/Nac Handshake-- 22 Sync  --- 2 Numbesinc--- 13 End massege --- enabled Checksum
De test is inderdaad intern en duidelijk alleen bedoelt om de plotter funkties te testen, dus de plotter op zich doet het goed!

Ik hoop van harte dat je me nu op weg kan helpen

bart

ik heb hem even opgezocht en het is nog een pen plotter dus laat de installatie onder xp maar zitten.
(als je een plotter ook als systeem printer binnen xp installeer dan kan je bijvoorbeeld ook een keer een foto op groot formaat printen of een tekst uit word)

instellen van een autocad plotter

ga naar de plotmanager
kies add a plotter
kies voor my computer
kies voor calcomp 1025
niet importeren kies voor volgende
kies de juiste poort uit (zet het vinkje show all ports aan)  je moet waarschijnlijk lpt 1 hebben
hierna is e.a geinstalleerd.

ik denk dat de port instelling niet goed was.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

ineke

Citaat van: bart op wo 25 10 2006, 07:31:53
ik heb hem even opgezocht en het is nog een pen plotter dus laat de installatie onder xp maar zitten.
(als je een plotter ook als systeem printer binnen xp installeer dan kan je bijvoorbeeld ook een keer een foto op groot formaat printen of een tekst uit word)

---------------------------------cut-----------------------

***Deze plotter kun je onder Windows XP installeren, gebruikmakend van de WinLINE driver:
http://www.winline.com

De WinLINE driver worden geadviseerd door HP, Autodesk, en vele anderen

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=es&cc=es&taskId=120&prodSeriesId=25254&prodTypeId=18972&objectID=bpp01859

bart

Citaat van: ineke op za 28 10 2006, 13:04:05
Citaat van: bart op wo 25 10 2006, 07:31:53

---------------------------------cut-----------------------

***Deze plotter kun je onder Windows XP installeren, gebruikmakend van de WinLINE driver:
http://www.winline.com

De WinLINE driver worden geadviseerd door HP, Autodesk, en vele anderen

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=es&cc=es&taskId=120&prodSeriesId=25254&prodTypeId=18972&objectID=bpp01859

met het laten zitten bedoel ik alleen dat een penplotter eigenlijk geen toegevoegde waarde geeft voor de meeste applicatie's
je kan er alleen goed vector gebaseerde dingen mee printen dus geen foto of zo
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

yoin