yoin

fho

Waar kan je de aangemaakte blocks vinden op de harde schijf?
Ik heb enkele elektrische symbolen aangemaakt en die wil ik delen met iedereen.
Kan je die op één plaats vinden zoals in je palette? en kan ik die dan hier via bijlage posten?
Zijn er nog anderen plaatsen waar je zulke symbolen kan vinden?
Bedankt Filip

julien

Als je er een gewone block van maakt staat die niet als apparte entiteit op je harde schijf. Als je dat wel wil moet je er een wblock van maken.  :wink:

Joop

Bij het wegschrijven van een wblock heb je mogelijkheid de lokatie te bepalen.
Aangemaakte wblocks staan bij default in de direcetorie van de laatst geopende tekening.
Voor een goede werking is het het beste om alle blokken in een directorie te plaatsen en deze dir. dan op te nemen in de searchpath van AutoCAD.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Joop

Indo_Jim schrijft:
CiteerHoe kan ik een VLX bestand lezen/bewerken.

Dit kan (nog) niet. :mrgreen:
Een gelovig volger van

WebRacer

VLX = beveiligde lisp, om de broncode niet te moeten meegeven.
ik gebruik dit bij lisp's die ik wel wil vrijgeven, maar waar ik teveel tijd in stak om zomaar ook open te stellen.
ik pas de BH wel aan deze avond.
?

Joop

WebRacer zegt:
CiteerVLX = beveiligde lisp, om de broncode niet te moeten meegeven.
Dit is niet de reden van VLX, maar een gevolg.
Bovendien vind ik dat je altijd de broncode moet meegeven ter lering ende vermaak.

Als ik een inteligent gokje mag doen zou ik zeggen dat VLX staat Visual Lisp eXtended of eXtension.
Dit zijn gecompileerde lisp programmas.
Compileren kan op twee manieren: met en zonder eigen name space.
In het eerste geval, met eigen name space, kun je meerdere tekeningen openen en bewerken en data van de ene tekening mee overnemen naar een andere tekening. Met Lisp kan dit niet. Normaal gebruik je hiervoor een script en/of een batchprogramma zoals BaBe. Dit heeft echter grote beperkingen. Je kunt alleen in sequentieele en niet in een willekeurige volgorde werken.
Met een "vlx in its own name space" kan dit allemaal wel.
Een gelovig volger van