FastFiber

afdruk grote tiff lukt niet

Gestart door Paul, ma 11 09 2006, 20:45:09

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Ik heb het enkele jaren geleden nog eens gehad.
IK heb een gescande tekening in mijn tekening gevoegd.
Als ik deze wil afdrukken op mijn hp cp1700  dan wordt alles afgedrukt, uitgezonderd het beeld.
Hoe ik het vroeger heb opgelost weet ik totaal niet meer.
Kan er iemand mij helpen?

Paul

bart

ik heb te weining informatie om te bepalen wat er mis gaat

probeer eens om de tekening om te zetten naar pdf
en deze pdf vervolgens af te drukken
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Paul

Tja, voor mij is het iets eigenaardigs.  Als ik een gedeelte van de ingescande tekening afdruk, 1 op 1 komt er een wit blad uit.  Maak ik er schaal 1:2 van dan wordt het wel afgedrukt.

Ik meen me iets te herinneren dat er ergens een gegeugen te klein zou zijn, maar hoe het opgelost is weet ik niet meer.  Ik vermoed dat ik de resolutie van de scan had verkleind.  Maar ja dan is de kwaliteit ook kleiner.

julien

Het zal inderdaad met het geheugen te maken hebben.
Misschien eens proberen om in de 'options' "Use OLE application when plotting OLE objects" aan te zetten.

Paul

Pdf maken en afdrukken werkt wel, en op op mijn laser fax/printer drukt het ook af.

Ik zal die ole dinges eens proberen.

Paul

bart

Citaat van: Paul op di 12 09 2006, 09:16:02
Tja, voor mij is het iets eigenaardigs.  Als ik een gedeelte van de ingescande tekening afdruk, 1 op 1 komt er een wit blad uit.  Maak ik er schaal 1:2 van dan wordt het wel afgedrukt.

Ik meen me iets te herinneren dat er ergens een gegeugen te klein zou zijn, maar hoe het opgelost is weet ik niet meer.  Ik vermoed dat ik de resolutie van de scan had verkleind.  Maar ja dan is de kwaliteit ook kleiner.

kijk daar hebben we meer aan

ga naar de instellingen van je plotter en zet voor deze plot even  op het tablad advenced  -- in computer -- aan
de tekening wordt nu regel voor regel naar de plotter gestuurd (dit duurd lang maar lukt wel)

het heeft te maken met het geheugen van de plotter deze is te klein om de plotmatrix zelf op te bouwen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Paul

Mijn dag is weer goed, dank je wel Bart, en de anderen.

Bij mij gaat het als volgt:  tabblad Functies bij de printer, naar geavanceerde functie, modus "weinig geheugen" aanvinken.  En het werkt als niks.  Ik zal deze oplossing zorgvuldig bewaren. 

FastFiber