FastFiber

Block editor in AutoCad 2007

Gestart door Manu, wo 23 08 2006, 11:39:33

Vorige topic - Volgende topic

Manu

Wanneer ik een block bewerk in de blockeditor, die block vervolgens opsla en terugkeer naar de tekening, dan werkt autocad merkelijk trager.. :(
Het selecteren gaat stroef ...
Redraw of regen biedt geen oplossing, enkel de hele tekening opnieuw openen lost het probleem op.
Weet iemand een betere oplossing?

* de bewerking aan die block bestond vooral uit het deleten van een paar lijnen.. die zou dus 'lichter' moeten zijn.. :auw:

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Reimer

Van trager werken heb ik nog geen last gehad.
Wel heb ik gemerkt dat er verschil in zit wanneer ik een block bewerk met bedit of met refedit.
Als ik een block heb waar geen dinamische eigenschappen in zitten dan gebruik ik liever refedit.

Reimer.

Manu

Inderdaad, wanneer ik eenzelfde bewerking op een block uitvoer m.b.v. refedit blijft alles vlotjes lopen.
Met de blockeditor blijft het probleem bestaan..

bedankt voor je reactie Reimer... :wink:
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Joop

Als ik dit zo lees krijg ik het idee dat de bewerkingen m.b.v. de blockeditor niet in de tekening geheel verwerkt wordt maar dat hij doorlopend de elementen "aanpast" terwijl bij refedit dit schijnbaar wel gebeurd.

Sluit na een bewerking met de blockeditor de tekening af en start hem opnieuw op.
Is de traagheid weg dan worden de verandering bij het saven pas echt doorgevoerd.
Probeer ook eens of een save (geen qsave) na een bewerking helpt.

Ik ben benieuwd. :wink:

Joop
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

yoin