FastFiber

Script tutorials

Gestart door julien, vr 07 05 2004, 13:40:19

Vorige topic - Volgende topic

julien

Joop heeft voor ons samen met Markske een tutorial gemaakt over scripting.
Download tutorial 1 hier
Download tutorial 2 hier

Prachtig werk, bedankt!

bart

mooi gedaan man

probeer het programma textpad eens als editor
is echt top voor schrijven van programma regels
het zoeken en vervangen waar je over spreekt kan in textpad in meerdere bestanden te gelijk
verder funtie's als blok selecteren regelnummers automatische regelterugloop e.d.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Joop

Bart,

Zoals ik in de les schrijf, moet je een tekstverwerker hebben die geen opmaak van tekst gebruikt.
De tekst moet 100% ASCII zijn wil je problemen voorkomen.
Hoe zit dat met dit programma Textpad?
Een script-regel bijvoorbeeld moet je altijd met een harde return afsluiten, dus automatische terugloop is uit den boze, dan heb je namelijk geen controle over het aantal "enters" in je scriptregel.
Verder geen vette of schuine tekst gebruiken, en ook geen tab's voor inspringen van tekst.
Voor de rest lijkt me dit inderdaad een prima tekstverwerker.

Groetjes,

Joop[/b]
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

julien

Volgens mij is textpad ook te gebruiken. Ik heb het een tijdje als html editor gebruikt.

Anonymous

Goede morgen Julien,

Ik ken dit programma niet.
Waar kan ik een copy krijgen? Dan test ik het uit en kan ik een gefundeerde mening geven.

Joop

julien

Joop

Goeden morgen Julien, een dag later,

Ik heb het programma Textpad uitgeprobeerd en getest.
Als je er rekening mee houdt dat je het script bestand als "plain text" opslaat werkt het perfect.
Ik moet jou en Bart heel hartelijk bedanken voor deze tip. De mogelijkheden voor het maken van diverse soorten tekstbestanden zijn fantastisch. Ik voorzie dan ook dat dit mijn favoriete tekstverwerker gaat worden.
Voor de cursus blijft echter Notepad de basis omdat iedereen dit programma heeft en er eenvoudig mee te werken is.
Mijn ervaring is dat veel "eindgebruikers" moeite hebben met het aanleren van niewe "gecompliceerde" programma's.

Joop
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

julien

Daar kan ik u helemaal in volgen. Ikzelf ben begonnen met textpad maar ben nu overgeschakeld naar acehtmlfree. Dit programma kan nog iets meer met betrekking tot website maken, maar voor scripts en lisp maakt het denk ik niet uit.

julien

Joop heeft weer prachtig werkt geleverd!
Tutorial 2 staat ook online.

TeQnologie

cool. dat scripte gaat me nog niet echt goed af, maar misc dat dat beter gaat nadat ik deze ttorial heb gedaan..

Thnx good work..

Rebellio

Enne er is nog een alternatief !!!

Ooit gehoord van notepad ++ ?

Dit is een freeware en zeer geschikt voor het schrijven van o.a. scripts !

Ik zou zeggen probeer en test het eens .

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=95717&package_id=102072

Greetz Rebellio  :vreegoe:

KADANS

Script-files zijn deze vergelijkbaar met filters, en wat zijn de voordelen hiervan?

Huib

Script file is feitelijk een ascii bestand met autocad commando's. Vergelijk het met een DOS - bat bestand. Dat is handig als je een bepaalde serie commando's vaker wilt uitvoeren. Een andere mogelijkheid is om middels ScriptPro een scriptfile op een hele map met bestanden los te laten. Een andere toepassing is om een scriptfile te gebruiken om het opstarten van autocad te sturen. Je kunt n.l. de naam van de file als parameter meegeven met het aanroepen van acad.exe in de snelkoppeling.

KADANS

Momenteel gebruiken wij scriptfiles als filters voor layers. Wat is nu het beste, een filter of een scriptfile (met de kennis, dat we meer kunnen met scriptfiles, maar niet nodig hebben)?

EddyBeerke

Citaat van: julien op vr 07 05 2004, 13:40:19
Joop heeft voor ons samen met Markske een tutorial gemaakt over scripting.
Download tutorial 1 hier
Download tutorial 2 hier

Prachtig werk, bedankt!
'k wil ff kijken maar ze staan er niet!!! :cry:
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/