FastFiber

aanmaken toolpalet

Gestart door obiwan, wo 02 08 2006, 12:18:53

Vorige topic - Volgende topic

obiwan

hallo,

wij gebruiken adt 2006 te samen met een applicatie C3A,
daar zitten standaard een toolpalet in. Op het kantoor zijn deze niet van nut (muren met luchtspouw,wand 19/6/14,enz...).
Kan ik compleet een nieuwe toolpalet maken en zo ja hoe?
Ik heb een cursusboek gekregen van (cad-web) maar daar staat alleen in hoe ik wandjes kan maken, nu ben ik op zoek naar iemand uit het antwerpse die mij een 4 tal uurtjes kan helpen met adt 3D want wij tekenen nog altijd in 2D

dank U obiwan

Active_Immun

Citaat van: obiwan op wo 02 08 2006, 12:18:53
...Kan ik compleet een nieuwe toolpalet maken en zo ja hoe?...
Rechter muisklik op een toolpalet en nieuwe aanmaken.

Citaat van: obiwan op wo 02 08 2006, 12:18:53
...Ik heb een cursusboek gekregen van (cad-web) maar daar staat alleen in hoe ik wandjes kan maken, nu ben ik op zoek naar iemand uit het antwerpse die mij een 4 tal uurtjes kan helpen met adt 3D want wij tekenen nog altijd in 2D...
Wat wil je prescies kunnen in 3D? Misschien dat je best ook eens hier kijkt, zijn wel van de 2004 versie, doch de basis is hetzelfde.

GreetZzz,
mE!
CAD is my LSD

obiwan

het is niet een blaadje bij maken op de toolpallet maar een complete toolpallet maken .
wat het tekenen betreft: wij tekenen nu 2D tekeningen van gebouwen maar deze zijn in grote aantallen,3 a 4 doorsnede's,gevels,grondplan ,funderingspl,ankerplan,enz. Dit kan allemaal in 1 3D tekening gemaakt worden
het is zoals je het bezie

Active_Immun

Ok, een volledig nieuwe toolpalet aanmaken. Heb je de help functie van ADT gebruikt? Net even nagezien hier (ADT2006) als je in de zoekopdracht "Customize Dialog Box" & "Save and Share Tool Palettes" intypt zou je der moeten uitkomen.

Wat dat het 3D gedeelte betreft, best je verdiepen in de "Designcenter" en "Sheet Set Navigator". Deze gaan je bij het opstellen van de plannen al een héél stuk vooruit helpen. Denk dat ik hier nog ergens een tutorial heb liggen daarvoor. I let you know.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

Active_Immun

Heb hier nog die tutorial gevonden, digitaal dan toch. 9.5MB doch den boek ervoor nog niet terug gevonden.
Heb je ook die HandOuts doorgenomen? Als je hier eens doorgaat denk ik dat het dat is wat je nodig hebt of zou willen doen.

Ook kan je eens zien of je de boek(en) van Paul F. Aubin kan bemachtigen. Zelf heb ik "Mastering Autodesk Architectural Desktop 2006" doorgenomen. De kostprijs is zo rond de 65â,¬.

GreetZzz,
mE!
8)
CAD is my LSD

obiwan

bedankt alvast voor de hulp , ik heb de site eens bekeken en afgedrukt om dat zeker eens te proberen.
moest ik nog vragen hebben zal ik ze zeker op het forum zetten
obiwan