FastFiber

Attributen in dynamic block niet verborgen

Gestart door Reimer, ma 03 07 2006, 10:37:04

Vorige topic - Volgende topic

Reimer

Ik heb een dynamic wijzigingen block gemaakt. Hierin heb ik 3 visibility's gemaakt.
1: regel A
2: regel A+B
3: regel A+B+C

Ondanks de visibility instelling worden altijd alle attributen weergegeven. Wanneer ik alles heb ingevuld en de visibility 2 aanzet dan worden wel de juiste lijnen weergegeven alleen de attributen van 3 (C) worden dan helaas ook weergegeven.

Iemand enig idee wat hier mis is? Ik doe het blok er even bij.

Reimer

jo-king

Citaat van: Reimer op ma 03 07 2006, 10:37:04

Iemand enig idee wat hier mis is? Ik doe het blok er even bij.

Reimer

als ik het bestand probeer te openen, krijg ik foutmeldingen & vlieg ik meteen in blockeditor, daar lijkt me alles juist te staan, maar als ik uit editor ga, sluit de tekening zich meteen...

kan je eens: audit, etransmit als acad2004 & nog's uploaden ?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

julien

Er is inderdaad iets goed mis met dat bestand.
In AutoCAD 2007 heb ik net hetzelfde. Block editor opent direct en bij het sluiten van de block editor sluit de hele tekening.

Reimer

Dit is geen fout in de tekening. De tekening zelf is een dynamic block. De opmerking die je krijgt bij openen is de vraag of je de tekening direct wilt openen in de blockeditor of niet. Als je op no klikt wordt de tekening gewoon geopend. Als je op yes klikt wordt direct de blockeditor geopend en wordt de tekening automatisch afgesloten wanneer de blockeditor wordt afgesloten.

Ik heb de tekening zelf als dynamic block opgeslagen omdat ik deze anders niet als block in een andere tekening kan invoegen. Je krijgt dan een block in een block.
Ik hoop dat mijn uitleg enigszins duidelijk is. Hierbij dan wel het block in een tekening.

Reimer

bart

voor als nog geen idee wat er mis gaat
(in de editor werkt het wel zoals bedoeld)

maak de atrtibutes eens opnieuw aan mischien is het dan over
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

jo-king

tijdens het experimenteren,
heb ik visibility set "all" verwijdert, en dan verwijdert autocad na een attsync alle attributes van de B en C set. enkel de A blijft over ????

heb je misschien de attributes van A aangemaakt, en nadien gecopieert, hernoemt naar B / C en dan visibility opties gegeven?
als je handmatig extra Attributes bijmaakt, lijkt het wel te werken?

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

jo-king

Citaat van: Reimer op ma 03 07 2006, 12:03:03
Dit is geen fout in de tekening. De tekening zelf is een dynamic block. De opmerking die je krijgt bij openen is de vraag of je de tekening direct wilt openen in de blockeditor of niet. Als je op no klikt wordt de tekening gewoon geopend. Als je op yes klikt wordt direct de blockeditor geopend en wordt de tekening automatisch afgesloten wanneer de blockeditor wordt afgesloten.

Ik heb de tekening zelf als dynamic block opgeslagen omdat ik deze anders niet als block in een andere tekening kan invoegen. Je krijgt dan een block in een block.
Ik hoop dat mijn uitleg enigszins duidelijk is. Hierbij dan wel het block in een tekening.

Reimer

als je met de toolpalettes werkt, kan je je block van hieruit importeren & de optie "explode on import" aanvinken, hierdoor heb je geen block in block, maar gewoon een dynamic block :)
zo doe ik het met onze dynamisch titelkader. handig :)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

Reimer

Ik heb alle attributen apart aangemaakt. Dus niks gecopieerd.
Het is me gebleken dat de attributen van de visibility die bovenaan de lijst staat altijd en als enige worden weergegeven.
Dus wat Jo-King al zegt; na het verwijderen van "all" staat "A" bovenaan en worden alleen deze attributen gebruikt. Als ik in de lijst van visibility's nummer B bovenaan zet dan worden alleen de attributen van A en B behandeld. Toch wel erg vreemd. Is dit een foutje in Acad 2007?

Helaas heb ik nog geen oplossing.

ps. Jo-King; inderdaad zijn de toolpallets erg handig. Voor veelgebruikte standaard blokken die steeds op dezelfde plaats komen gebruik ik korte lisp commando's.

Reimer

trooper

Heren
Ik had hetzelfde probleem en heb mijnoplossing gevonden.
Ten eerste moet je de attributes aanmaken in je blockeditor.
Ten tweede moet je controleren of je de "tags" niet hetzelfde hebt genoemd
Op de een of andere manier kan autocad niet overweg met twee attribute-fields die dezelfde "tag" hebben.
De tags moeten dus verschillende namen hebben.

succes

mvg Jos

FastFiber