yoin

Kev.

Jup,

Ik heb sinds kort een nieuwe job waar ik werk met autocad 2007. Ik wil wat customizen via de .mnu; .mns; .mnc,... files zodat het tekenen hier wat sneller en beter gaat.  Maar nergens vind ik de bestanden .mnu en .mnc terug in autocad 2007.  Kan iemand me vertellen in welke directory ik die kan terugvinden?

Mvg
Kevin.

julien

Ik ben er zelf nog niet helemaal in thuis, dit is totaal veranderd in versie 2007.
Dat vind je nu onder:

Tools
  Customize
    Interface

Reimer

Kevin,

de menubestanden zijn te vinden onder:
C:\Documents and Settings\.......\Application Data\Autodesk\Autodesk Map 3D 2007\R17.0\enu\Support

Sinds Acad 2006 worden de menu's opgeslagen in een *.CUI file i.p.v. in *.mnu

Reimer

bart

Citaat van: Reimer op wo 28 06 2006, 11:26:46
Kevin,

de menubestanden zijn te vinden onder:
C:\Documents and Settings\.......\Application Data\Autodesk\Autodesk Map 3D 2007\R17.0\enu\Support

Sinds Acad 2006 worden de menu's opgeslagen in een *.CUI file i.p.v. in *.mnu

Reimer

De bestanden staan ongeveer op bovenstaande lokatie maar bij kaal autocad heet de map <autodesk map 3d 2007> anders.
om de bestanden in windows verkenner zichtbaar te krijgen moet je zorgen dat dat window's ook de systeem bestanden toont
e.a is in te stellen onder mapopties

het aanpassen van de bestanden doe je tegenwoordig vanuit menueditor te starten met het commando cui binnen autocad.
Het inlezen van eventueele oude mnu bestanden werkt vrij goed
(zo goed zelfs dat ik grote nieuwe menu's nog steeds zo schrijf en niet in de cui editor want daarin kan je niet snel grote stukken kopieren  en dergelijke)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Kev.

Ik heb nu via de menu editor mijn cui files aangepast. Kvind het wel overzichtelijk zo maar het ging inderdaad veel sneller als je de mnu files kon bijwerken in kladblok. je kon veel meer kopieeren en plakken.

anyway, ik weet nu wat ik moest weten,
bedankt!

groeten
Kevin.