FastFiber

printen van 3D tekening

Gestart door sjors, za 27 05 2006, 17:20:54

Vorige topic - Volgende topic

sjors

Hoi,

Ik heb mijn 3D tekening af, maar nu wil ik voor en zij aanzicht printen op 1 pagina
Ik heb dus een layout gemaakt zoals dat staat beschreven in model space - paper space bij de tips en trucs. Maar als ik dan het viewpoint in mijn model verander, verandert ook het viewpoint in mijn layout. hoe kan ik het viewpoint in mijn layout vastzetten(zodat het dus niet meer verandert als ik het viewpoint in mijn model verander) zodat ik er een ander viewpoint naast kan zetten?

Ook heb ik maten aangegeven, maar ik wil dus ook de maten die ik voor het bovenaanzicht heb alleen zien in dat viewpoint. Ik wil dus niet dat je als je het zijaanzicht ziet toch nog 1 streepje ziet van het bovenaanzicht. Hoe doe ik dit?

Dan nog een laatste vraag:
Ik geef mijn 3D object flat shaded weer. Maar nu wil ik dat mijn maatlijnen standaard op voorgrond staan. Nu worden ze nog overlapt door de 3D objecten.

Gr,
Sjors

j-o-s

Ga naar de layout
Ga naar view - viewports - dan 4 viewports(deze gebruik ik meestal  dan heb je een 3d aanzicht een voor linker en boven aanzicht)
Select dan bv linkerboven hoek en dan rechter onderhoek.
klik de viewport links boven aan Ga naar het menu view en klik front aan
ga nu naar viewport rechtsboven en in het menu left aan
nu naar links onder en klik daar top aan
nu naar het rechter view en klik daan bv Sw isometric aan

als alles goed is heb je nu een boven,linker,voor en een 3d aanzicht

nu kun je de maataanduiding doen

Dit doe je ook in de layout klik de bertefende layout aan  en plaats de maataanduiding

gr j-o-s

ps je kan de tekening ook even opsturen dan kijk ik er wel ff naar

hulpje

Citaat van: sjors op za 27 05 2006, 17:20:54
Hoi,

Ik heb mijn 3D tekening af, maar nu wil ik voor en zij aanzicht printen op 1 pagina
Ik heb dus een layout gemaakt zoals dat staat beschreven in model space - paper space bij de tips en trucs. Maar als ik dan het viewpoint in mijn model verander, verandert ook het viewpoint in mijn layout. hoe kan ik het viewpoint in mijn layout vastzetten(zodat het dus niet meer verandert als ik het viewpoint in mijn model verander) zodat ik er een ander viewpoint naast kan zetten?

Misschien de optie UCSFOLLOW op 0 of 1 zetten.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

FastFiber