FastFiber

freelance 3D visualisaties

Gestart door phong, zo 26 02 2006, 17:27:24

Vorige topic - Volgende topic

phong

In bijberoep maak ik freelance 3D visualisaties, vooral architectuur en interieuropdrachten.  Mijn portfolio en contactgegevens vindt u op www.phongworks.be

julien

Zeer knappe werken! (ook je site is mooi gemaakt)

phong

hey, bedankt voor het compliment!  Voor alle duidelijlkheid: deze visualisaties zijn NIET met autocad gemaakt.  Geïnteresseerden mogen wel hun plannen in .dxf formaat doorsturen naar info(at)phongworks(punt)be voor een vrijblijvende offerte

tom.bauwels

heel mooi !!! Welk prog gebruik je?

phong

Citeerheel mooi !!! Welk prog gebruik je?

Badankt!  Dat klasseer ik onder "bedrijfsgeheimen"  :mrgreen:

Remo

mag ik een gooi doen... solidworks...  dit gok ik naar aanleiding van je naam phongWORKS

Kenny H

Ja man,
héél knap werk :!:
Daar ben ik niets tegen.  :wink:   :lol:

:shock: :shock: :shock: :shock:

Dat vind ik echt knap gemaakt, dan die wagens erbij, maar alles zo compleet.  :vreegoe:
8) Volvo 4 Life 8)

AHA-D

Citaat van: Remo op ma 10 04 2006, 16:18:31
mag ik een gooi doen... solidworks...  dit gok ik naar aanleiding van je naam phongWORKS

Met boomkes en zo ... mmmm ... denk het niet. Microstation daarentegen had dat 6-7 jaar geleden al allemaal aan boord (ook phong shading), + eenvoudige tools om lichtinval in te stellen.

Dit is echter geen "phong" maar raytracing.

Een kombinatie van 3D produceren met het ene programma en shading met een ander lijkt me dichter bij de realiteit.

Alex

phong

moet ik toch even rechtzetten:

'Phong' is een schaduwalgoritme dat bepaald hoe onregelmatige polygonen worden afgerond.  Bijvoorbeeld, een bol zonder phongshading zal er gefaceteerd uitzien, zoals een voetbal.
'Raytracing' is dan weer een belichtingstechniek, hierbij worden oppervlakten enkel rechtstreeks door lichtbronnen verlicht, dus zonder weerkaatsing door de omliggende objecten.  Indien dit wel het geval is dan spreekt men over 'global illumination' of 'radiosity'

AHA-D

Raytracing :

http://www.siggraph.org/education/materials/HyperGraph/raytrace/rtrace1.htm

Phong shading :

http://en.wikipedia.org/wiki/Phong_shading
http://www.naarvoren.nl/artikel/3d/

Zeer realistische voorstellingen maken gebruik van raytracing omdat zo ook indirect licht in rekening wordt gebracht.

Alex

phong

Heel interessante artikels, bedankt voor de link!

ZWING

:shock:Zeer mooie creaties seg!!!!

Zou je mij hier geen cursus voor wille geven?  Of kan je mij geen adressen geven waar ik deze kan leren?

:D    Ik zou deze ook dolgraag willen aanleren.  Ik kan enkel 3D tekenen in Autocad en ken het programma Viz een beetje.

Kan ik deze dan aanleren?

groetjes,

Zwing

phong

het is een gigantisch cliché, maar niet het gereedschap maar de 'artiest' zorgt voor het resultaat.  Met wat creativiteit en héél veel oefenen kom je al ver.  Ik heb zelf alles via boeken en internet geleerd en experimenteer gewoon veel.  Cursussen geef ik niet, maar tegenwoordig kan je in avondscholing wel wat 3D paketten leren gebruiken.

ZWING

Kun je mij wat tips geven van boeken en centra die avondschool geven in 3D visualisaties?

Bedankt!

FastFiber