FastFiber

list met opstarten

Gestart door j-o-s, vr 17 03 2006, 17:40:15

Vorige topic - Volgende topic

j-o-s

Kan ik ook een bepaalde lisp automatisch inlezen als ik autocad opstart
Zo ja hoe moet ik dat doen.

Gr j-o-s

Kenny H

Hallo Jos,

Typ ap in uw commando regel.
Dan verkrijg je een dialoogbox. Dan staat daar rechts onder een knop met Contents
Druk op deze, dan krijg je een scherm waarmee je kunt bladeren door uw bestanden.
Selecteer uw gewenst bestand en klik ok.

Vanaf nu is dit bestand telkens geladen als autocad opstart.  :wink:
8) Volvo 4 Life 8)

Kenny H

Vroeger werden lisp bestanden dikwijls toegevoed aan de acad.lsp.
Dit had meer nadelen dan voordelen. Ieder had dan infeite zijn eigen acad.lsp.
Als je nu een eigen .lsp (.fas of .vlx) bestand maakt, dan kun je deze vlot toevoegen/laden via die "ap" (load /unload application).
Om ervoor te zorgen dat uw bestand telkens geladen word moet je gebruik maken van die knop contents.

Mvg

Kenny

8) Volvo 4 Life 8)

j-o-s

hardstikke bedankt.

gr j-o-s :lol: :lol: :lol:

Lyrix

Je kan je lisp ook inladen op het moment dat je je knopje indrukt.
Je moet dan alleen voor je comande deze regel toevoegen:

(load "test.lsp")

De eigenschappen van je knopje zien er dan zo uit:

^C^C(load "test.lsp") test
Ik ben zelf tot deze oplossing gekomen omdat raar genoeg toevoeging van de autoload regel aan het mnl menu niet werkte.

Het voordeel hiervan is als je veel kleine lispjes gemaakt heb deze pas ingeladen worden op het moment dat je ze nodig hebt.

Greetz Lyrix

Remo

Ik laad mijn lispen door middel van een .mnl file
Als je daar je lisp inzet en de naamgeving is hetzelfde als de mnu of cui file zal hij ook automatisch geladen worden.

Lyrix

Zoals ik al zei werkt dat bij mij op acad 2002 niet.
Zowel in de acad.mnl file niet en ook niet als je een eigen menu, bv zoals bij mij radiator.mnl , file aan maakt.
Bij een collega idem.
Waar het aan ligt geen idee.
Maar zoals ik al zei, er zijn meerdere oplossingen.

Kenny H

Beste Lyrix,

Bij 2002 moet je eerst uw .mnu eens laden. Hierbij word automatisch uw .mnl file ingeladen in acad.
Telkens je iets toevoegd in uw .mnl, moet je uw .mnu herladen.  :wink:
Zoals je zegt, er zijn verschillende mogelijkheden om lsp te laden.

Mvg

Kenny
8) Volvo 4 Life 8)

Joop

Zoals Kenny H zegt moet je altijd na een wijziging in het menu dit menu opnieuw compileren door het als mnu bestand te laden via menuload.

Echter: als je een wijziging aan een toolbar maakt in AutoCAD zelf dan ben je dit werk kwijt als je mnu laadt.
Daarom altijd na elke wijziging van een toolbar deze wijzigingen van het mns naar de mnu bestand copieeren.
Voor het gemak doe ikzelf altijd de hele sectie.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Lyrix

Citaat van: Kenny H op ma 10 04 2006, 17:59:23
Bij 2002 moet je eerst uw .mnu eens laden. Hierbij word automatisch uw .mnl file ingeladen in acad.

Ik weet hoe het werkt, alleen er is dus een probleem als ik een tekening in laad.
Ik heb bv de file radiator.mnu gemaakt met een daarbij hoorende radiator.mnl file
Als ik een kale autocad opstart dan laad de radiator.mnl file de lisps in en werkt het prima.
Als ik dan een tekening in laad, zijn ineens de lisps verdwenen en werken ze niet meer.
Ik heb het voor de zekerheid op nog 2 pc's geprobeerd hier en idem dito.

Maar goed, ik zal het niet gaan gebruiken. De opslossing die ik gevonden heb lijkt mij de beste.
Ook omdat nu pas de lisp ingeladen word op het moment dat je het nodig hebt.

bart

Citaat van: Lyrix op di 11 04 2006, 08:17:54
Citaat van: Kenny H op ma 10 04 2006, 17:59:23

Ik weet hoe het werkt, alleen er is dus een probleem als ik een tekening in laad.
Ik heb bv de file radiator.mnu gemaakt met een daarbij hoorende radiator.mnl file
Als ik een kale autocad opstart dan laad de radiator.mnl file de lisps in en werkt het prima.
Als ik dan een tekening in laad, zijn ineens de lisps verdwenen en werken ze niet meer.
Ik heb het voor de zekerheid op nog 2 pc's geprobeerd hier en idem dito.

Maar goed, ik zal het niet gaan gebruiken. De opslossing die ik gevonden heb lijkt mij de beste.
Ook omdat nu pas de lisp ingeladen word op het moment dat je het nodig hebt.

staat onder options -> systeem
het vinkje load acad.lsp whit every drawing aan ?
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber