FastFiber

Thumbs van DWG's in de verkenner

Gestart door Manu, vr 03 03 2006, 10:34:17

Vorige topic - Volgende topic

Manu

Bestaat er een mogelijkheid om je dwg's in je verkenner te 'zien' dmv thumbnails of miniatuurweergaven?

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

jo-king

natuurlijk,

maar dan moet je natuurlijk die dwg's wel aangemaakt hebben met een preview-box.
(ik vermoed dat je ergens een grote bib gevonden hebt & wil weten wat er nu in staat?)

ook,
ik dacht dat je een viewer moet geïnstalleerd hebben, zodat windows beroep kan doen op de plugin van de viewer.
probeer eens de dwf-viewer te downloaden (gratis bij autodesk) en te installeren.

nadien zet je in verkenner je view-mode op "miniatuurweergave" dan zou je previews moeten krijgen van je tekening.

((ik dacht wel dat je een  batch kan uitvoeren op een groot aantal tekeningen, waarbij je dan terug saved-MET preview-box...))
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

j-o-s

je kan ze ook als block binnen halen in autocad (met ctrl 2) zo kun je ook zien wat er getekend is het is wel erg klein
probeer maar eens

gr j-o-s

Manu

Ik heb meerdere viewers geprobeerd.. zonder resultaat... jammer, het leek me érg handig om vanuit je verkenner tekeningen te kunnen zien.
De DWF-viewer van Autodesk is er enkel voor DWF-files... Ik vind het vreemd dat niet meer tekenaars met dit ongemak zitten..
Als je weet dat de meeste softwarepaketten (PDF-creators, picture-editors, office-paketten.. enz..enz..) al hun files laten zien als thumb in de verkenner
dan stoort het me dat een toch behoorlijk duur tekenpakket als AutoCAD dat niet aankan.... tja, Autodesk en logica... 't blijft een onmogelijk huwelijk....

Manu

Sketchup 4-5-6

will

Bij mijn computer zijn de tekeningen wel zichtbaar in verkenner

Als ik in verkenner; bij Beeld "Miniatuurweergaven" kies zijn de DWG files zichtbaar als kleine tekeningen

Will

j-o-s

dan moet je wel bij weergave
de miniatuur weergeven hebben aanstaan

Gr j-o-s

bart

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Manu

Voloview zou een oplossing kunnen bieden.. alleen kan je het nu niet meer downloaden via de site van autodesk.... heeft iemand nog een kopietje liggen van die freeware ?

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

Manu

bedankt voor de link Julien, Voloview staat nu ook op mijn systeem maar nog steeds geen thumbs van dwg's in mijn verkenner, ook niet met miniatuurweergave :(

toch bedankt voor alle reacties..

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

Remo

Hier staat dat je na het installeren van DWG trueview van AutoDesk echt miniatuurweergave in je verkenner zou moeten krijgen...... ik kan het niet echt testen aangezien ik al thumbnails heb in mijn verkenner door AutoCAD zelf...

ik begin te geloven er toch echt iets anders "fout" zit op je pc... ligt volgens mij niet aan autodesk..
of je tekeningen zijn gesaved zonder de thumbnail optie
of er zit in je verkenners ergens iets fout.....

Manu

Remo,

Ik had gisteren de DWF-viewer gedownload...  maar nu staat die DWG true-view op het systeem en het werkt wonderwel.....
Ik heb wel de bestandsassociatie van de verkenner opnieuw moeten bijsturen (dwg's worden met AutoCAD geopend.. en dus liever niet met de viewer..!!).

Eind goed, al goed....

Bedankt !

Manu
Sketchup 4-5-6

Remo

Dus je had AutoCAD al op je systeem staan en toen werkte het niet?????

zeker niet de nieuwste versie van AutoCAD.......  :-)

Want AutoCAD alleen is bij mij al voldoende voor previews in mijn verkenner......  AutoCAD 2006 maar volgens mij werkte het al met 2004

Manu

Remo,

Ik werk inderdaad nog met een oudere versie.. namelijk AutoCAD2000...
Misschien dat deze versie de thumbs in de verkenner niet ondersteund... dat kan,
maar voor de rest blijft het een prima pakket, toch?
Trouwens, ik mocht onlangs de 2006 versie even proberen, maar zó innoverend (op vlak van 2D)
vond ik die echt niet.. vooral niet wanneer je naar het prijskaartje keek.. maar dat is een andere discussie die hier niet thuishoort..

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

jo-king

Citaat van: Remo op di 07 03 2006, 20:14:08
Dus je had AutoCAD al op je systeem staan en toen werkte het niet?????

zeker niet de nieuwste versie van AutoCAD.......  :-)

Want AutoCAD alleen is bij mij al voldoende voor previews in mijn verkenner......  AutoCAD 2006 maar volgens mij werkte het al met 2004

Remo, komt dit niet omdat bij de installatie van autocad 2004-2005-2006 automatisch een DWF-viewer mee wordt geinstalleerd?
deze zorgt volgens mij voor de previews in verkenner.
DWF-viewer is trouwens toch de opvolger van voloview....?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

yoin