yoin

Reimer

Ik heb een tekening gekregen met daarin veel splines :shock:. Wanneer de tekening geopend is kan ik heb bekijken en een beetje zoomen. Echter, zodra ik iets wil gaan tekenen dan loopt acad bij mij onheroepelijk vast :auw:.
Ik wil heel graag van deze splines af, ik weet alleen geen goede manier hiervoor. Ik heb een lisp gevonden om splines om te zetten in plines. Maar hierbij moet ik een gewenst aantal segmenten opgeven. Voor een goed resultaat in bochten moet ik dit erg hoog instellen. Een nadeel is dat rechte stukken dan ook in heel veel stukjes verdeeld worden. Dit wil ik weer niet.

Kan iemand mij helpen. (bijgaand een deel van de splines)

Reimer

Gene

jo-king

Citaat van: Reimer op do 02 03 2006, 10:48:08
Ik heb een tekening gekregen met daarin veel splines :shock:. Wanneer de tekening geopend is kan ik heb bekijken en een beetje zoomen. Echter, zodra ik iets wil gaan tekenen dan loopt acad bij mij onheroepelijk vast :auw:.
Ik wil heel graag van deze splines af, ik weet alleen geen goede manier hiervoor. Ik heb een lisp gevonden om splines om te zetten in plines. Maar hierbij moet ik een gewenst aantal segmenten opgeven. Voor een goed resultaat in bochten moet ik dit erg hoog instellen. Een nadeel is dat rechte stukken dan ook in heel veel stukjes verdeeld worden. Dit wil ik weer niet.

Kan iemand mij helpen. (bijgaand een deel van de splines)

Reimer

die rechte stukken kan je opkuisen met het commando "overkill"
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

bart

na de lisp

pas je pedit toe
met de optie multie
en maak je van de rechte lijnen weer 1 polylijn
(neem afhankelijk van je systeem niet de groten delen van je tekening te gelijk
beperk je tot 30.000 a 40.000 elementen per keer)

vervolgens kan je nog overkill toepassen
om het aantal stukjes van de polylijnen te optimaliseren
(neem hier ook niet te groten happen van je tekening te gelijk)

Ps.

Het meerdere keren runnen van de commando's gaat veel sneller als alles in 1 keer
ik heb hier een zeer snel systeem maar die doet over het overkill commado met 200.000 elementen
rustig een half uur of meer

terwijl het uitvoeren in 5 a 6 delen bij elkaar mischien 5 min. duurt
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

Beste Gene

wat bedoel je hiermee? Ik heb Reimer-Splines.dwg opnieuw gedownload maar hierin geen verschil gezien.
Citaat van: Gene op do 02 03 2006, 12:35:41
Bedoel je dit?

Bart/jo-king:
Om van alle lijntjes een pline te maken is inderdaad niet zo'n probleem. De optie overkill heb ik nog nooit gebruikt. Ik heb deze nu wel geprobeert, zonder resultaat. Ik heb pline getekend door de punten 0,0  10,0  20,0  30,0. Ik verwacht na de optie overkill één pline van 0,0 tot 30,0. Ik krijg alleen de melding:

Command: overkill

Select objects: Specify opposite corner: 1 found

Select objects:

2 object(s) deleted.
Invalid option keyword.

Wat gaat hier mis?

Reimer

Reimer

Ik heb het probleem gevonden. OVERKILL werkt niet wanneer PEDITACCEPT op 1 staat. Niet echt handig.

Reimer

bart

Citaat van: Reimer op do 02 03 2006, 13:58:39
Beste Gene

wat bedoel je hiermee? Ik heb Reimer-Splines.dwg opnieuw gedownload maar hierin geen verschil gezien.
Citaat van: Gene op do 02 03 2006, 12:35:41
Bedoel je dit?

Bart/jo-king:
Om van alle lijntjes een pline te maken is inderdaad niet zo'n probleem. De optie overkill heb ik nog nooit gebruikt. Ik heb deze nu wel geprobeert, zonder resultaat. Ik heb pline getekend door de punten 0,0  10,0  20,0  30,0. Ik verwacht na de optie overkill één pline van 0,0 tot 30,0. Ik krijg alleen de melding:

Select objects: Specify opposite corner: 1 found

Select objects:

de optie plines moet wel aangevinkt staan in het schermpje
dit zou op je commandline moeten verschijnen

Select objects: 1 found
Select objects:
1 object(s) deleted.
Command:

2 object(s) deleted.
Invalid option keyword.

Wat gaat hier mis?

Reimer
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Reimer

Ik had wel de juiste vinkjes aanstaan, alleen wanneer PEDITACCEPT ingesteld staat op 1 dan werkt overkill gewoon niet goed.

Reimer

FastFiber