FastFiber

Solid Edge site

Gestart door Gregory, zo 26 02 2006, 21:23:35

Vorige topic - Volgende topic

Gregory

Waarom wordt er niet meer verder gewerkt aan de aparte site van Solid Edge???
Ik werk sinds enkele dagen met Solid Edge V16 en vind het jammer dat er niet aan verder gewerkt word!

julien

Het lastige aan een site voor solid edge is dat er zo vaak een nieuwe versie uitkomt.
Telkens ik een beetje vooruit geraak komt er een nieuwe release en moet ik alles herdoen...

Ik verwijder niets, maar de ontwikkeling ervan staat op een zeer laag pitje.

Misschien vind ik weer de zin om ermee verder te gaan.

AHA-D

Aparte site van SE ?  Bedoel je het gedeelte van het forum of is er nog een verborgen hoekje waar ik niet geweest  ben ?

Alex

julien

Gregory

Maar de algemene functies van solid edge blijven toch dezelfde.

julien

Citaat van: Gregory op ma 27 02 2006, 10:37:38
Maar de algemene functies van solid edge blijven toch dezelfde.
Dat wel.
Maar momenteel ging mijn tijd vooral naar www.rommelbelg.be
Als deze wat verder staat keer ik misschien nog eens terug naar se.cadsite.be
Er kruipt heel wat tijd in en die is schaars...

Vincent

Julien

Ik ben nieuw maar heb ondertussen al het ene en andere gelezen, en ik vind het super.

Spijtig dat je het niet meer ziet zitten om verder te werken aan de site.
Ik zal alvast mijn studenten aanraden om eens een kijkje te nemen op de cadsite

Bedank voor wat je tot nu toe realiseerde!

julien

Leuk dat je de site gaat aanraden!
Ik vind de moed niet onmiddellijk om de SE site verder uit te bouwen omdat er zo weinig mensen tekenen met Solid Edge. Ik heb wel de indruk dat dat aan het veranderen is.
Meer en meer TSO richtingen krijgen SE als onderdeel van de opleiding.

Vincent

Julien het is inderdaad zo dat Solid Edge in de meeste TSO scholen gegeven wordt.
Het wordt ook ondersteund door het VVKSO (Verbond Katholieke Scholen)
Ikzelf geef nu al 6 jaar Solid Edge in zowel het technisch als het beroepsonderwijs.

Misschien is dat een aanmoediging om verder te werken, want het is inderdaad zo dat er weinig Nederlandse informatie over SE te vinden is. Op school zetten we nu de stap van SE11 naar SE16 om dan binnen twee jaar naar versie 19 (nog niet uit) over te schakelen.

julien

Leuk om weten dat jij goed op de hoogte bent van SE.
Waarom slaan jullie eigenlijk zoveel versies over?
Versie 19 zal binnen een aantal weken uit zijn. Normaal komen er 2 per jaar uit. Meestal zijn er toch wel wat goede veranderingen aan. Ik denk nu maar aan 'weldment', Wanneer iemand lessen krijgt in V11 en die opent V18, die zoekt zich een breuk naar de weldment omgeving.  :?
Elk schooljaar zou ik toch starten met de laatste versie.

Door jou begint het weer te kriebelen om met de Solid Edge site verder te gaan...
Ik kan beter werken met SE dan met acad, maar ik zie minder goed hoe ik de site moet opbouwen.
Ik sta altijd open voor commentaar, tips, ...   :mrgreen:

Vincent

Beste Julien

IK sta al 10 jaar in het onderwijs en dat loopt altijd een stukije na t.o.v. het privé. Het is zo hoe hoger de versie hoe zwaarder de pc's moeten zijn. Onze computerklassen zijn up to date maar het is ieder jaar een zware investering. Weet buiten SE dat wij ook nog AutoCad (avondonderwijs) en Robodraw (hout en bouw) ook Eplan, ... draaien op school al die lisencies kosten pakken geld. Het is dus zeker niet mogelijk om ieder jaar van versie te veranderen hoe graag ik het ook zou willen.Dit jaar hebben we kunnen bekomen (met wat tegenwind van oudere collega's) om van versie 11 naar 16 te gaan een flinke stap vooruit ))) :mrgreen:

Maar wat wij op school gebruiken is eigenlijk maar de basis van SE. De geavanceerde tools die in het programma aanwezig zijn gebruiken wij toch maar zelden!! :lol:

Als het kriebelt voor verder te werken dan moet je dat zeker doen want er zijn heel veel studenten die met SE werken dat weet ik zeker!!

julien

Ondertussen ben ik weer herstart met http://se.cadsite.be  :mrgreen:
Wij hebben een subsciption op zowel SE als AutoCAD. Uiteindelijk is dit voor AutoCAD goedkoper en voor Solid Edge weet ik het verschil niet.
Maar de PC moet inderdaad serieus uit de kluiten gewassen zijn om er vlot mee te kunnen werken...

Vincent

Leuk te horen dat je opnieuw aan de SE site bent begonnen.
Als het af is zal ik de site zeker vermelden in mijn lessen  :lol:

Alvast veel succes en bedankt  :wink:

Vincent

Wordt er nog veder gewerkt aan Solid edge Julien?

julien

Nope...  :oops:

Ik heb een dik jaar geleden mijn oude hosting (50mb ruimte) verwisselt voor een nieuwe (150Mb) en ik loop weer tegen de limiet...
Ik zal zeker geen grote vernieuwingen kunnen doen aan de SE site voor het einde van de zomer, maar uitstel is geen afstel.

Tot zolang mag je zeker je SE vragen hier plaatsen!  8)

FastFiber