yoin

jelle

beste, 

ik heb twee schermen aangesloten op mijn pc. is het mogelijk om autocad te verdelen over deze schermen zodat ik twee viewports krijg (een in elk venster). als je echter meer viewports neemt zitten deze altijd in één venster en kan je deze niet splitten.

is dit mogelijk?

alvast bedankt jelle

Remo

nog niet geprobeerd........
denk het niet trouwens.......
zal morgen eens proberen..... ik zit te denken aan 2 sessies... alleen zal er een dan read only open staan....

Dnereb

Als je grafische kaart goed insteld kan je de twee schermen als 1 bureaublad laten werken.
voor acad maakt het dan niet uit of het twee schermen zijn.
je kan dan al je floating toolbars op de andere monitor zetten en je hoofdscherm voornamelijk de tekening laten afbeelden.
als je eenmal een goede layout hebt gevonden van al je toolbars en het proppertie window is het erg prettig werken.
2 realtime views op je tekening zal niet kunnen denk ik

jelle

bedankt alvast voor de antwoorden.

de toolbars kan je idd op het tweede scherm zetten. doch leek het mij leuker verschillende grote views te krijgen.
de read only was idd een optie maar dan verandert deze niet mee?

denk ook dat het niet zal gaan. 

jelle

Joop

Gebruik het volgende commando eens en laat je verassen!

'_dsviewer

of ga naar VIEW >> ARIAL VIEW  :lol:
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Remo

@jelle

Het kan wel, tis geen standaard optie, maar door middel van creatief zelf je venster over twee beelschermen vergroten kan je autocad zo positioneren dat je twee viewporten in beeld heb....  links een en rechts een....

ik weet nog niet of ik zo zou willen werken maar het ziet er in elk geval grappig uit.....