FastFiber

AutoCAD Educational Product

Gestart door Rens, vr 19 03 2004, 17:59:24

Vorige topic - Volgende topic

Rens

Hallo, ik heb een klein probleem met AutoCAD. Ik heb thuis altijd getekend met een goede versie van AutoCAD. Maar nu heb ik op mijn school de tekening geopend met een, zoals AutoCAD dat noemt, Educational Product. En nu komt er op mijn plots op school langs ieder rand van mijn kader de tekst "produced by an educational product". En nu open ik de tekening thuis weer en nu komt het er bij mij ook te staan als ik gewoon thuis print. AutoCAD 2004 geeft van te voren een melding, voordat ik de tekening open, of ik wel door wil gaan met deze tekening, want er is een verkeerde stamp in.

Kan iemand mij zeggen hoe ik die tekst kan verwijderen?

Alvast bedankt!

bart

even een tip als je weer wilt plotten op school
installer de plotter thuis ook op je systeem
maak een plot to a file tekening.plt
copy dit bestand op school naar de plotter
je hebt dan autocad helemaal niet nodig om een plot te maken.

om de stamp er uit te halen kan je het volgende proberen

probeer eerst eens je hele model te knippen en te plakken in een nieuwe tekeningen

indien dat niet helpt dan dien je contact op te nemen met autodesk
om de stamp er ui te krijgen

Lees onderstaant stukje tekst eens voor oplossing in geval van zeer veel tekeningen:

Contact your reseller and request a copy of EMR_STAMP.LSP. This is a lisp utility to search out infected files.
If you have a few infected files they can be emailed to AutoDesk for cleaning. If you have a large quantity to be
cleaned they have a 15 day program (involves an approval process) that you can use to clean the files.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

bart

ik kwam in een ander forum tegen dat opslaan als dxf ook zou helpen

mocht iemand dat kunnen uitproberen dan graag even hier melden of dat werkt
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Leon Dooijes

Ik ben dit probleem vorige week ook tegengekomen en de oplossing is inderdaad om de tekening op te slaan in dxf formaat. Als je daarna de dxf file weer opent is de tekst verdwenen. Je moet de dxf file natuurlijk wel openen met een normale versie van AutoCAD.

FastFiber