FastFiber

Crosshairs verdwijnen bij selecteren 'trim'

Gestart door turesnuur, za 14 01 2006, 23:00:24

Vorige topic - Volgende topic

turesnuur

Ik heb een tekening gemaakt bestaande uit diverse lijnen en rectangles. Ik wil met behulp van trim wat stukjes wegknippen.

Ik verwacht na trim te kiezen of aan te klikken eerst de trimedges te moeten selecteren, daarna het object dat getrimd moet worden.
Dat geeft autocad ook aan.

Maar zodra ik trim kies ben ik mijn crosshair kwijt en lukt het aanklikken dus niet meer.

Gene

Hoi,

Krijg je dan ook geen Pickbox om je lijnen te selecteren?. De kruisdraden veranderen normaal in een pickbox wanneer je moet selecteren.

MVG

turesnuur

Citaat van: Gene op zo 15 01 2006, 12:57:18
Krijg je dan ook geen Pickbox om je lijnen te selecteren?. De kruisdraden veranderen normaal in een pickbox wanneer je moet selecteren.

Hoi Gene,

Dit was het probleem! De pickbox was veel te klein. Uiteindelijk via de help gevonden waar ik dit in moet stellen, en gefixed.
Het blijft vreemd - ik weet zeker dat ik de grootte van de pickbox niet eerder zelf verkleind heb.

Arthur

Joop

Dit zelfde probleem ben ik vaker tegengekomen.
Heb echter nooit de oorzaak hiervan kunnen achterhalen. (Ook niet op het net.)
Ik ga er nu van uit dat er ergens een bug zit in de software, zodat na een bepaald commando of een sery commandos de pickbox wordt gewijzigd naar de standaard waarde >>> hel klein.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

FastFiber