FastFiber

Automatische attribute opening

Gestart door Raton, di 17 02 2004, 10:42:35

Vorige topic - Volgende topic

Raton

Als ik een blok met een attribute invoeg opent hij af en toe automatisch mijn attribute in de command werkbalk.... je geeft dus zegmaar een insertion point en daarna vraag hij meteen om naam, beschrijving, fabricaat e.d.

in mijn macro menu heb ik het volgende staan onder de betreffende button:

^C^C-insert;afsluiter2;\;;;ddatte;l;

normaal zou ik dan een invulscherm moeten krijgen waar ik in 1 keer op OK kan drukken maar dat krijg dus niet....

wat is er fout?

julien

dat heeft volgens mij te maken met de 'attdia' variabele.
CiteerWaardetype: geheel getal
Wordt opgeslagen in: register
Beginwaarde: 0

Deze systeemvariabele bepaalt of de opdracht INSERT een dialoogvenster opent voor het invoeren van attribuutwaarden. Zie voor meer informatie Opdrachtregel INSERT.

0 Er worden aanwijzingen weergegeven op de opdrachtregel.

1 Er wordt een dialoogvenster geopend.

Raton

Ik snap niet weat je bedoelt.

Ik heb de regel precies gekopieerd van een ander macro menu maar dan met de blocknaam revisieregel2 er in en daar werkt hij wel gewoon....

^C^C-insert;revisieregel2;\;;;ddatte;l;

Dus wat is er nou precies fout aan dat insert???

julien

Er is volgens mij niets mis, maar de variabele attdia bepaald of er een dialoogvenster komt om de attributen aan te passen ofwel pas je deze aan via je 'autocad command line'.
Voor jou moet deze dus op 1 staan.
Je typt attdia en bevestigd. en typt 1 en bevestig.
Nu komt er telkens na het invoegen van een attribute een dialoogvenster.

Raton

:D dank u, dat was het probleem, dat is een instelling die ik denk ik appart op elke compter moet instellen of niet???

julien

inderdaad. Bij een nieuwe installatie van 2004 staat die dacht ik standaard op 0.

Raton

yoin