FastFiber

tekeningen beveiligen

Gestart door j-o-s, vr 07 10 2005, 17:27:18

Vorige topic - Volgende topic

j-o-s

Weet iemand hoe ik tekeningen doe beveiligen zodat andere wel de tekening kunnen zien maar niet veranderen.
Ik werk op dit moment met 2006.
alvast bedankt

WebRacer

Dag J-o-s,

ook aan u welkom op de site/forum...
Dit is nog eens een leuke vraag....
Waarom zou je dit eigenlijk doen? Om zeker te zijn dat geen wijzigingen meer gedaan worden door 'anderen'... ok, kan ik inkomen.
nu, je kan altijd de file beveiligen met windows programma's, maar dat is misschien wat ver gezocht...

Makkelijker is als je het volgende doet:
Je bewaard je tekening met een password ->
'save as' ,rechts bovenaan staat 'Tools' -> en dan 'security options'...
Klik maar op onderstaande tekeningen voor de duidelijkheid.

Ik denk dat u nu wel voldoende weet...
?

Dnereb

of stuur een pdf i.p.v. je tekening. die kan wel veranderd worden met wat moeite maar het is dan duidelijk dat de verandering in de pdf is gemaakt en niet in jouw tekening.

julien

De nieuwe primo pdf heeft een goede beveiliging.
Ik zou opteren voor dwf, dan blijf je binnen autodesk.

j-o-s

Hoi dit zijn beide goede ideeen maar dit collega`s mogen ze wel zien maar niet veranderen.
Het probleen is namelijk ik heb een eikel op kantoor zitten die met mijn ontwerpen naar de baas gaat en zegt dat dit zijn ideeen zijn (hij veranderd wel ff mijn naam in zijn naam) :evil:

Gr j-o-s

j-o-s

dwf ? leg eens uit

Gr j-o-s

WebRacer

dan is mijn oplossing de meest aangewezene....
?

bart

Citaat van: j-o-sHoi dit zijn beide goede ideeen maar dit collega`s mogen ze wel zien maar niet veranderen.
Het probleen is namelijk ik heb een eikel op kantoor zitten die met mijn ontwerpen naar de baas gaat en zegt dat dit zijn ideeen zijn (hij veranderd wel ff mijn naam in zijn naam) :evil:

Gr j-o-s

Als ik jouw baas was zou ik je een schop onder je kont verkopen als je het waagde om mijn tekening te beveiligen.

Maar dat ter zijde.

Ik denk dat je beter eens met je collega kunt gaan praten want op deze manier is het natuurlijk geen werken.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

julien

Behalve dat ik die collega de nek zou ...

dwf is een bestands indeling die de concurrentie aangaat met pdf.
Dit is een indelining die er sterk op lijkt, maar mooiere bestanden geeft.
Vanaf versie 2004 staat dat tussen de plotters.

Dnereb

Ik zou gewoon eerder met de ontwerpen naar de baas gaan en vooral als die 'eikel' er even niet is.... en wachtten tot hij daarna met jou spul gaat pronken  :lol:

Doet ie geen vier keer.

j-o-s

ja maar het probleem is dat hij de neef van de directeur is
anders had ik hem al eerder de nnnnnnnnnn omgedraaid

Dnereb

Betrek je baas bij je werk op momenten dat hij er niet is.
Vraag advies, wees onzeker etc. maar zorg ervboor dat hij weet waar jij mee bezig bent.
Doe dit als die #$%#%%#$% naar de plee is, vrij heeft of weg is.
na een paar keer heeft hij echt wel door dat je een spelletje speelt.
maar het is hem ook duidelijk waar zijn neef zijnn productie vandaan haalt.
Het is aan hem om daarop te reageren.
als hij de situatie laat bestaan, ga dan solliciteren en vermeld dat.
Mocht gevraagd worden waarom je solliciteerd zeg dan iets zoals:
"Ik heb het gevoel dat mijn prestatie's niet volledig gewaardeerd worden" en lach.
tien tegen 1 dat je baas je zal vertellen dat hij weet hoe #$%#%# aan zijn tekeningen komt en waarom hji er niets aan doet.

N.B. wel echt solliciteren.

en uuuhhh..... misschien vindt je wel een betere baan.

WebRacer

anders moet je eens echt rot zijn en een onmogelijk (technisch dan) project laten staan, tot 'eikel' er mee wegloopt, en dan vlak na hem met een 'aangepaste' versie gaan en zeggen, dat daar, dat kan niet, ik kan het weten, ik was ook zo begonnen, maar zat nog met een 'fout' die weggewerkt moest worden....
bv
?

Gene

Waarom zo achterbaks doen? ga recht op de man af en zeg wat je te zeggen hebt. Ik begrijp niet waar je zo bang voor bent.

julien

Citaat van: GeneWaarom zo achterbaks doen? ga recht op de man af en zeg wat je te zeggen hebt. Ik begrijp niet waar je zo bang voor bent.
Ik deel je menig, maar niet iedereen zit zo in elkaar.  :wink:

FastFiber