yoin

Manu

Mijn collega heeft 2 VPORTS in een layout, deze VPORTS zijn details uit het model die een architecturale X-ref bevat. Wanneer ze wil plotten lijkt de preview ok doch blijkt er MTEXT uit de X-ref BUITEN de VPORTS afgedrukt. (stel je een klassieke A0 voor met links 2 VPORTS en rechts een titelhoek. Boven de titelhoek verschijnt op de plot -enkel tekst- uit de X-ref..) Hoe dat komt weten we niet.. vooral als je weet dat wanneer ik op mijn PC de tekening open en afdruk die tekst NIET wordt afgedrukt. Een derde versie van ACAD2000 drukt de tekst dan weer wel af.
Het lijkt er dus sterk op dat het aan een of andere instelling van een 'Variabele' binnen AutoCAD2000 ligt. En om het helemaal mooi te maken zien we net dat wanneer we dezelfde layout op een A3-ke op een andere printer afdrukken ,het probleem niet bestaat, bij geen van de 3 PC's...
Het probleem was er vanaf we een nieuwe X-ref ontvingen.

Welke CAD-wizard weet hier raad voor?

groeten,

Manu

PS : alledrie werken we met AutoCAD2000...
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

WebRacer

kan zo niet direct een variabele vinden die hiervoor verantwoordlelijk is.
Ik denk in de richting van een BuG....
Zelfde autocad versies, allemaal legale.... enz enz..

Als het een variabele is, dan zoek je die best daar bij jullie op door op 2 verschillende PC 'setvar' in te typen en de variabelen te gaan vergelijken... er bestaat ook al een programma waar je de variabelen kan mee doorlopen, maar weet niet of dit handiger is...

zie link
Getsetvar.zip
?

Manu

Webracer,

Het énige verschil binnen de drie CAD-versie's is dat enkel mijn versie 'locked' is, de rest werkt zonder hardwarelock meer is wel degelijk legaal. Een bug lijkt me niet evident omdat het probleem tot voor kort (voor we de ge-update X-ref gebruikten) niet bestond.
We legden reeds de de uitslagen van de variabelen naast mekaar, maar naast wat banale instellingen (cursorsize, maxsort, gridmode e.d.) viel ons geen speciaal verschil op.. alleen CVPORT, DIASTAT en VIEWCTR konden we niet thuiswijzen... kan het daarin liggen? We moeten wel vermelden dat de vorige variabelen 'read only' waren...

Manu
Sketchup 4-5-6

bart

In the directory where Autocad is installed there is a pogram called HPSETUP.exe
Double click it and set Plot memory optimization to disabled.
(if you are using an HP of course!!)
I had the same problem...

dit vond ik op de autodesk site

Het probleem ontstaat met een ttf font in combinatie met een nieuwere hp plotter
(het kan dus kloppen dat het op een andere printer wel goed gaat
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

WebRacer

Misschien ligt het aan deze:
'
VISRETAIN' , moet staan op "1"
Voor problemen zoals: verdwijnen van lagen, veranderen van kleuren, ea.
probeer je dit:
Detach de xref volledig, zet 'VISRETAIN' op "0",doe eens een purge "all",
Attach de xref opnieuw, zet 'VISRETAIN' terug op "1" en kijk of het opgelost is...

Bekijk hier wat uitleg over VISRETAIN
?

WebRacer

het kan ook liggen aan de txt-fonts in die architecurale tekening!!!
?

Manu

Heren,

Het probleem is opgelost m.b.v. die HPSETUP.exe . Alle plots zijn weer ok.. wellicht bevat de X-ref die we nu gebruiken een 'andere' font dan de versie's ervoor...
Iedereen bedankt voor de moeite...!!!

goeten,

Manu
Sketchup 4-5-6