yoin

Kris

Hallo,
Bij mijn plannen voeg ik graag (en veel) foto's/afbeeldingen toe.
Deze afbeeldingen zijn vaak ook kopie's van foto's die van het internet komen.
Zolang ik de tekening niet afsluit en er een pdf van maak is er geen probleem.
Als ik deze tekening later tracht te openen zijn er steeds problemen bij het openen van de foto's, zeker als ik deze tekening op een andere pc open, zijn de foto's verwijzingen naar de plaats van de foto.
Is het niet mogelijk om deze link niet meer te hebben bij de foto's van de toolpalet. kunnen deze foto's niet opgeslagen worden zonder deze link?

Alvast bedankt voor elke  goede reactie.

hulpje

Dag Kris,

Ik heb het nog niet getest, maar probeer eens het commando SUPERHATCH (dat te vinden is in de express tools)
Hiermee kun je "arceren" met jpg plaatjes.

Gr Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

bart

Volgens mij kan je afbeeldingen nog steeds niet insluiten in een tekening.

Als je foto's gebruik en die aan een document toevoegt moet je die bestanden ook beheren, bijvoorbeeld door ze op een vaste plek op te slaan zoals in een submapje van je projectmap
Copy past is daar niet echt geschikt voor
al kan het wel op die manier mits je dan achteraf de boel op de goede plek zet en de link in orde maakt.

je kan foto's net als xref's beheren met het zelfde commando (xref)
Daar kan je de verwijzing ook zien en aanpassen

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

gery

Dan heb je voor "Full Path" gekozen als je die documenten hebt ingevoegd in je tekening. Er zijn verschillende manieren om dit op te lossen. Google is your friend.
AutoCAD 2020 - Windows 10

julien

Ik ben totaal geen fan van afbeeldingen in tekeningen. Logo's bijvoorbeeld teken ik over zodat ik deze niet meer als afbeelding hoef te importeren.

Maar gezien je sector versta ik je wel. Wat je dan moet doen om zoveel mogelijk problemen te vermijden is de foto's op een gedeelde plek zetten, op de server bijvoorbeeld.
Als je je tekening naar een andere plek wil versturen moet je gebruik maken van ETRANSMIT, die kopieert dan alle bestanden mee naar een zip.

Kris

Alvast bedankt voor de tips. Ik heb de foto's nu in de cloud geplaatst, waardoor deze steeds terug te vinden zijn op verschillende pc's. Werkt nog niet voor de volle 100%, maar is al beter.

yoin