FastFiber

Gratis versie autocad

Gestart door Hakke, wo 13 06 2018, 10:21:51

Vorige topic - Volgende topic

Hakke

Besten,

omdat onze versie van autocad (2018) recenter is dan onze 3D-programma's, kan ik niets meer uit autocad kopieren en in de 3d-programma's plakken.
Daarom ben ik dus op zoek naar een gratis versie van autocad die lager is dan 2016 zodat ik hieruit nog wel dingen kan kopieren.
Heeft er iemand een idee waar ik best dit kan downloaden?

Alvast bedankt !

julien

Als je een licentie in subscription hebt mag je verschillende versies op dezelfde PC naast elkaar zetten.
Via manage.autodesk.com kan je oude versies downloaden en ook de serienummers staan daar:

Al denk ik niet dat dit nodig zal zijn.
Je kan in AutoCAD ook gewoon je tekening bewaren in een oudere versie. Wij doen slaan tekeningen altijd standaard op in de voorlaatste versie om problemen te vermijden.
Wat lukt er precies niet?

Hakke

In het algemeen werken wij in autocad (mechanical 2018) maar krijgen soms tekeningen binnen van een klant die we dan in 3D (solidworks) moeten omzetten. Ook al slaan wij onze tekeningen in een lagere versie (2010) op, het lukt mij niet meer om lijnen, of polyline, uit autocad te kopieren naar het 3D programma omdat de versie van 3D 2016 is en autocad 2018.

Hakke

Ik heb het wel op een andere manier kunnen oplossen. Ik kan vanuit het 3D-programma ook een dwg-file openen en vandaar uit verder werken.
Toch bedankt voor de reactie!

julien

Solid Works is niet van AutoDesk, dus eenvoudige copy-paste lijkt me niet echt aangewezen.
Als wij van autocad naar 3D (Solid Edge bij ons) willen gaan, openen we die dwg in ons 3D programma.
Lukte het vroeger wel onmiddellijk?

Hakke

Ja dit was vroeger nooit eerder een probleem tot we de nieuwe versie van autocad hebben geinstalleerd. Maar zoals je zelf zegt, via het 3D programma de dwg openen lukt dus ook.

hulpje

En heb je al eens naar DWG-Trueview gekeken?
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Hakke

Heb ik ook geprobeerd maar lukt niet.
In elk geval is mijn probleem opgelost hoor.
Bedankt voor de reacties!

yoin